Hiru garraiolari autonomoen sindikatuak Bidegiko eta Gipuzkoako Foru Aldundiko arduradunak salatu zituen atzo epaitegietan, EAEko Auzitegi Nagusiaren eta Madrilgo Auzitegi Gorenaren epaiei “jaramonik egin ez” eta N-I eta A-15 errepideetako kamioiei bidesaria kobratzen jarraitzeagatik. Garraiolarien zentralaren arabera, Gipuzkoako erakundeen jarrera “arduragabea” da kasu honetan, eta “epaitegiak baliogabetu ostean, gaur egun ez dago bidesariak kobratzeko foru araurik”.

Aintzane Oiarbide Gipuzkoako Bide Azpiegituretako diputatuak berak atzo esan zuenez, EAEko Justizia Auzitegi Nagusiaren epaia ez da eraginkorra izango Gipuzkoako Aldizkari Ofizialean argitaratu arte, eta, bien bitartean, Aldundiaren betebeharra “indarrean dagoen araua betetzen jarraitzea da”. Oiarbidek esan duenez, Aldundia “erabat esanekoa izango da epaiarekin, GAOn argitaratzen denean”.

Hala ere, foru-erakundearen jarrera ez da aldatu. Oiarbideren hitzetan, “Gipuzkoako Foru Aldundiak ibilgailu astunei errepide horiek erabiltzeagatik kobratzen jarraitzeko erabaki irmoa du, Europako zuzentarauak ezartzen duen bezala”. Izan ere, Gipuzkoako Exekutiboa etorkizunean bidesari horiek arautuko dituen hirugarren foru arau bat prestatzen ari da, Espainiako Justiziak lurraldean onartutako lehen bi arauetan ikusten duen kanpo trafikoarekiko diskriminazioa babestuz. Oiarbidek aurreratu duenez, N-I eta A-15 autobideek lurralde osoan egiten duten ibilbide osoan kamioiei kobratzea da formula.

Hiruren arabera, “Errepide publikoetako merkantzia-garraioen sektoreari bidesariak ezartzeko erabakia, pasatzeko aukerarik gabe, erabiltzen duenak ordaintzen du lelopean argudiatu zen, errepideen mantentze-lanen kostuei aurre egiteko premian”. Baina orain, sindikatuak azpimarratu duenez, “Administrazioko arduradunen artean dirua biltzeko grina nagusitu da, azpiegituretan egindako inbertsioek sortutako zor handiak bultzatuta”.

Bide azpiegiturak “ondasun publikoa” direla gogorarazi du Hiruk, eta “denok zerga eta zergen bidez ordaintzen dugu”, guztiok garelako horien erabiltzaileak. Salgaiak errepidez garraiatzea “zerbitzu publikoa” dela esan zuen, “Gizartearen eskaerari” erantzuten baitio.

“Garraiolariarentzako bidesaria diskriminatzailea da argi eta garbi, ez ordainpeko arkupeak N-I errepidearen sarreran eta irteeran daudelako, baizik eta ordainketatik kanpo uzten dituztelako gainerako erabiltzaileak: kargagailuak, garraio-agentziak, salgaien azken banatzaileak… Gainerako erabiltzaileak ere baztertuta daude “, dio Hiruk.

Egilea Andoni Beitia