Euskaltel telekomunikazio operadoreak akzioko 0,17 euro gordineko dibidendu osagarria ordainduko die akziodunei ekainaren 17a baino lehen. Akziodunen Batzar Nagusiak berretsi du dibidendua, eta asteazken honetan egin dute, telematikoki, Derioko egoitzan.

2020ren kargurako akzio bakoitzeko 0,31 euro dira, aurreko urteko kopuru bera, hau da, 55 milioi euro baino gehiago. Otsailean 0,14 euro aurreratu ziren akzio bakoitzeko, eta 0,17ko osagarria ekainaren 17a baino lehen ordainduko da. Dibidendua banatzen duen bosgarren urtea da, 2015eko uztailean konpainia burtsara atera zenetik.

Batzarrean, akziodunek gehiengo nahikoarekin onartu dituzte akordio proposamen guztiak, eta konpainiaren kudeaketari “babesa” eman diote. Akziodunekin izan duten hitzordua une erabakigarrian izan da, joan den martxoan MASMóvil enpresak Euskaltelen % 100aren gaineko EPA kaleratu zuela iragarri ostean.

Jose Miguel Garcia konpainiako kontseilari delegatuak (aste honetan bi urte beteko ditu enpresaren buru) adierazi duenez, 2020an “arrakastaz” bete da konpainiaren ibilbide-orria, eta datozen urteetarako hazkunde bat aurreikusten du finantza eta negozio arloan.

Ibilbide orri hori, gogorarazi duenez, hiru zutabetan oinarrituta zegoen: erakunde bakar “integratu eta eraginkor” bat sortzea, negozio tradizionala hobetzea eta sendotzea, ekitaldian 200 milioi kutxa operatibo baino gehiago sortu dituena (+% 7) eta hedapen nazionalaren abiatze “arrakastatsua”, aurreikusitako helburuak gaindituz.

Euskalteleko CEOk azaldu duenez, ibilbide orria “azkar eta arrakastatsu” lortzeak “nabarmen” bultzatu du konpainiaren “hazkundea eta errentagarritasuna” 2020an, eta ezarritako helburu guztiak “nabarmen” gainditu dira.

Azpimarratu duenez, Euskaltelen “hazkunderako itzulera” urtea izan da, “Espainiako telekomunikazio merkatuan hazkunde handiena izan duen operadoreetako bat bihurtu baita”.

Hain zuzen ere, adierazi du, banda zabaleko zerbitzuetan, Euskaltelek 60.000 alta garbi inguru lortu dituela 2020an, eta horrek “merkatuan hazkunderik handiena izan duen bigarren operadorea” dela, eta, diru-sarrerei dagokienez, Euskaltelek % 2ko hazkundea izan duela aurreko ekitaldiarekin alderatuta, “Bost operadore nagusietatik bik soilik lortu duten diru-sarreren hazkunde positiboa” merkatu batean gehien hazi den bigarren operadorea izan baita.

Hori dela eta, konpainiarentzat “arrakasta handiko” ariketa izan dela esan du, “Mugarri nagusiak betetzea hazkunde eta errentagarritasun operadore” gisa kokatu duelako. “Errentagarritasuna ziurtatu da eta akziodunei balioa sortu zaie”, adierazi du.

Gainera, negozio planak datozen urteetarako finantza eta negozio magnitude nagusien hazkundea aurreikusten du, batez ere, estatu mailako hedapen planaren exekuzioan oinarrituta, “Konpainia hazkunde negozio bihurtu baitu”.

Jose Miguel Garciak adierazi duenez, 2020. urtea “erabakigarria” izan da konpainiaren barruan hazkunde-plana garatzeko, eta estatu mailako hedapenaren estrategia abiarazteak izan duen “arrakastak” markatu du urtea, eta, “Hain urte zailean zailtasunak izan arren”, Virgin Telcok 2020rako helburua % 50ean gainditu zuela adierazi du, zazpi hilabetean 70.000 bezero baino gehiago lortu baitzituen, horietatik 50.000 bezero finkoak.

Era berean, Virgin Telcok kalitate helburuak gainditu dituela eta 2020ko laugarren hiruhilekoan “Espainiako merkatuko bezeroen kalitate indizean marka liderra” zela esan du. Azpimarratu duenez, markaren “hazkunde azkarrak” jarraitzen du eta, gaur egun, marka kaleratu zenetik urtea bete berri den honetan, 115.000 bezero baino gehiago dituzte.

Jose Miguel Garciaren ustez, marka “kalitate handiko zerbitzua da, oso prezio lehiakorretan”. Hori dela eta, “Azken hilabeteetan eskaintza berritzaileenak merkaturatu dituen operadorea” izan da, besteak beste, Netflix Fan, Virgin Family, wifi mesh eta Amazonekin duen akordioa.

Euskalteleko CEOk ziurtatu duenez, “Produktu berritzaileen merkaturatze etengabeak” Virgin Telcoren errentagarritasuna bultzatu du, eta bezero bakoitzeko zerbitzu kopurua eta ARPU (erabiltzaile bakoitzeko hileko diru-sarrerak) % 23 eta % 10 igo dira, hurrenez hurren, merkaturatu zenetik.

Bestalde, azpimarratu du konpainiaren azken hilabeteetako “lorpen handietako” bat izan dela kable-sarea azken teknologiako zuntz optikoan eguneratzeko proiektua abiaraztea, eta, azpimarratu duenez, proiektu horrek “balio handia sortuko du etorkizunean” konpainiarentzat, inbertsio “mugatua” eskatzen duelako, “Beharrezko aktibo asko dituelako, hala nola, zubiak, elikadura-sarea eta garraio-sarea”.

Jose Miguel Garciak ziurtatu duenez, hiru merkatu tradizionaletako 30 udalerritako 45.000 etxetan amaitu da eguneraketa. Proiektuaren barruan, sarearen eguneratzea ez ezik, estaldura handitzea eta etxe gehigarriak konektatzea ere sartzen da.

Bere hitzaldian, gogorarazi du 2020an bezero finkoak 47.000 baino gehiago hazi zirela, ekitaldiaren amaieran sare finkoko 716.000 bezero baino gehiago izatera iritsi arte, eta horrek “konpainiarentzat hazkunde errekorra” ekarri duela, “Virgin Telcoren arrakastak bultzatuta”.

Bestalde, sare-estaldura, bai sare propioaren bidez, bai beste operadore batzuen sareen bidez, 24 milioi etxe ingurutan kokatu zen; horrek esan nahi du % 30 baino gehiago gainditu zela 2020. urtearen amaieran 18 milioi etxe estaltzeko konpainiak jarritako helburua, eta, gainera, “Konpainiaren sare-estaldura lau aldiz biderkatu zen ekitaldi bakar batean”.

Egilea Andoni Beitia