Oraingoan ez dira telefonogunearen erdieroaleak izango, direkzioaren zutabekoak baizik. Pieza faltak enpresa handietako erosketa arduradunak torturatzen jarraitzen du, eta Volkswagenen kasuan, ekoizpena lau egunez gelditu beharko dute ekainean zehar. Zuzendaritzak jakinarazi duenez, ekainaren 10ean, 11n, 17an eta 18an geldituko da.

Lau egun horiek goizeko lanaldiari gehituko zaizkio, baina ez da lanik egingo. Enpresa batzordeko presidente Alfredo Moralesek (UGT) atzo Europa Press albiste agentziari egindako adierazpenetan azaldu zuenez, hilabete honetan egun bat gelditzea aurreikusita zegoen, ekoizpena jaitsi delako, baina egun horrekin bat egin dute beste hiru pieza falta direlako, zuzendaritza zutabeekin zerikusia duten mikrotxipak, hain zuzen ere.

“Erdieroaleak entregatzeko krisi txiki bat dugu, eta horrek itxiera egunak luzatzea ekarriko du”, esan zuen Moralesek, eta gai horretan adituak direnek “ekainean eragin handiagoa izango genuela” esan zutela azpimarratu zuen.

Azaldu duenez, “Orain arte gai hau fabrikatuz eta gelditu gabe saihestu dugu, baina azkenean iritsi zaigu” eta sektoreak bizi duen “ziurgabetasun” egoera agerian utzi du.

“Egoera zaila ikusten dugu. Hilabeterik zailenean gaude, lurrunkorrenean eta inpaktu handienean. Hilabete honen ondoren, oporraldian sartuko gara, eta, beraz, bi hilabetetan ekoizpenaren ia % 50 egingo dugu “, adierazi du Moralesek, eta urteko bigarren seihilekora begira pieza faltak izan dezakeen inpaktua azpimarratu du.

Atzo zuzendaritzarekin izandako bileran “kezka” sumatu zuela adierazi zuen Moralesek, eta “Polo berria kaleratu bezperan erdieroaleen krisi betean” gaudela azpimarratu zuen, “Gainera, irailean hirugarren ereduaren atarian”.

“Zerbitzu teknikoak lanean ari dira kaleratzeak bermatzeko, plangintzan aldaketarik izan ez dezaten. Aurreikusitako jaurtiketen plangintza gainditzen badugu, ezta hain gaizki ere “, adierazi du batzordeko presidenteak.

Poloa berriro diseinatzeaz gain, Volkswagen Navarrak Taigo, kirol aireko todokamino bat, kaleratzeari ekingo dio irailean, automobilgintzaren sektorean CUV bezala ezagutzen dena. Auto horrek Nafarroan duela ia lau hamarkadatik egiten den Poloa eta T-Cross modeloa osatzen ditu.

Izan ere, VW Nafarroak dagoeneko proposatu du egungoa (ekainean amaituko da) ordezkatuko duen ERTE berri bat negoziatzea. Berriak Covid egoera eta aurreikusitako bi jaurtiketak kontuan hartzea da helburua, zuzendaritzak atzo batzordeari iragarri zionez.

Egilea Andoni Beitia