Prezio altua bada erosle posibleak auto elektriko edo elektrifikatu batekin ez erabakitzea eragiten duen faktoreetako bat, Gobernuak onartutako laguntza berriak, fabrikatzaileek eta emakidadunek eskainitako deskontuei gehituta, funtsezkoak izan daitezke balantza makurrarazteko orduan.

Tokiko emisiorik gabeko ibilgailuen zirkulazioa sustatzeko, Europan hainbat pizgarri aplikatzen ari dira. Kasu batzuetan, Norvegian adibidez, zergak zuzenean murrizten dira eredu elektriko bat eskuratzean. Alemanian, Frantzian edo Espainian erosteko pizgarriak daude, eta Europako hiri askok onura espezifikoak dituzte, hala nola doako aparkalekuak eta bidesariak, ibilgailu horiek zirkulatzeko eremu mugatuetara sartzeko lehentasunezko erreiak eta sarbide librea.

Espainian onartu berri dituzten laguntzak auto berriaren emisioen araberakoak izango dira, eta auto zahar bat txatarratu beharko dute. 4.000 eurorainokoak dira elektrizitate eta entxufagarrien kasuan (eta 1.000 euro gehiagoko deskontua markaren aldetik), baldin eta prezioa 45.000 eurotik gorakoa ez bada. Diesel edo gasolinaren kasuan, 800 eurorainokoak izango dira. 0 kilometroko unitateetarako ere zabalduko dira.

Baina estatuko planetako laguntzekin zerikusia duten gako guztiez gain, balizko erosleak xehetasun guztiekin aztertu beharko lituzke funtsezko alderdi batzuk, jakiteko benetan komeni zaion auto elektriko bat erostea edo emisio baxuen errekuntzaren aldeko apustua egiten jarraitu behar duen.

Lehenik eta behin, komeni da jakitea auto elektriko eta elektrifikatu guztiak ez direla berdinak. Lehenik eta behin, hibridoak daude, motor bikoitzarekin: bat errekuntzakoa, nagusia bezala jokatzen duena, eta bestea elektrikoa, non bateria berriz kargatzen den motorrarekin berarekin edo abiadura murrizten duenean. Bigarrenik, hibrido entxufagarria dago, non bateria entxufe batetik zuzenean kargatu daitekeen. Azkenik, % 100 elektrikoa, soilik propultsio elektrikoa duena eta entxufetik kargatzen duena.

Birkargatzeko korronte-hartune bat behar duten ibilgailuek bi birkarga-puntu mota dituzte: publikoak eta pribatuak. Edozein erabiltzailek jar dezake karga-estazio bat bere garaje partikularrean edo komunitarioan, baldin eta baimendutako profesional batek jartzen badu eta legezko baldintzak betetzen baditu.

Eta bidean autoa elikatu behar bada, elikadura elektrikoaren sarea hazten ari da egunez egun. Gaur egun, EBk 100.000 puntu inguru ditu, eta 2025ean kopuru hori 20 aldiz biderkatzea espero du Europako Batzordeak, 2 milioi estazioraino. Puntu erabilgarrien sarea kontsulta daiteke Electromaps-era sartuta.

Datorren urtean, Europak karga azkarreko 400 estazioko (350kW) sarea izango du 120 kilometroz behin, bidaia luzeak errazteko.

Bateriek 200 kilometrotik 400era bitarteko autonomia eskaintzen dute. Iraupena autoaren erabileraren araberakoa izango da; izan ere, errekuntza-ibilgailuek ez bezala, ibilgailu elektrikoek gutxiago kontsumitzen dute hiri-ibilbideetan. “Gaur egun produktu sorta bat prestatzen ari gara, ibilgailuaren aurreikusitako erabileraren arabera autonomia aukeratzeko aukera emango diguna, eta, beraz, bateriaren gaitasun-aukera desberdinak egongo dira erabiltzaile mota guztien beharrak asetzeko”, adierazi du Josep Bons Seat enpresako garapen elektriko eta elektronikoaren arduradunak.

Ibilgailu elektrikoak gero eta eskuragarriagoak dira. Hobekuntza teknologikoak eredu elektrikoen prezioa murrizten laguntzen du. Adibidez, baterien kostua % 80 murriztu da azken hamarkadan.

Kontuan izan behar da, halaber, elektrizitatearen kostua gasolinarena eta dieselarena baino nabarmen txikiagoa dela. Gainera, kalkuluen arabera, elektrikoaren mantentze-kostuak ohiko propultsioa duen ibilgailu baten kostuen herena baino ez dira.

Egilea Andoni Beitia