CAF Taldeak, aurten, joan den ekitaldian galdu zituen eskaeren maila historikoak berreskuratzea aurreikusi du, koronabirusen pandemiaren ondorio ekonomikoen ondorioz. Estimazio hori 2021ean zehar munduko trenbide-merkatuan egingo diren esleipenen azterketan oinarritzen da, non aintzatespen orokorra duen.

Tren eta autobus fabrikatzaileak Akziodunen Batzar Nagusia egin zuen atzo, eta bertan ofizial egin zuten Andres Arizkorretaren ordezkoa, Javier Martinez Ojinagak sinatutako kontseilari delegatu gisa. Azken horrek pandemiaren aurreko jarduera mailak berreskuratzeko eta garraio iraunkorraren esparruan aurrera egiteko ardura izango du, lehiakortasunari eusteko.

Kontseilari delegatu gisa egindako azken hitzaldian, Andres Arizkorretak, presidente ez-exekutibo karguari eusten dionak, iaz lortutako emaitzen balantzea egin zuen, eta epe ertainaren ikuspegi orokorra eman zuen, baikor. “CAFek pandemiaren aurreko hazkunde errentagarria berreskuratu nahi du”, ziurtatu du.

Itxaropen hori argudiatzeko, CAFeko presidenteak zenbait arrazoi aipatu zituen, Europako erakundeek mugikortasun iraunkorrari eman nahi dioten bultzadarekin lotura estua dutenak. Hala, mugikortasun ekologikoaren aldeko apustu “irmoa” azpimarratu zuen, European Green Dealen islatzen dena bereziki, Europako Berreraikuntza Planaren barruan, eta, ziurtatu zuenez, CAF Taldeak “bere parte-hartzea maximizatu nahi du”.

Arizkorretak uste du trenbideko garraioa prozesu hori bizkortzeko palanka bat dela; izan ere, berez, beste aukera batzuk baino gutxiago kutsatzen du, hala nola ibilgailu astunak edo autobusak. Beraz, CAFeko tren-negozioak jarduera areagotzea espero du.

Baina, gainera, hiri-elektromugikortasunak gero eta garrantzi handiagoa hartzen du Europako hiri eta herrietan aplikatzen diren politiketan, aldaketa klimatikoaren aurka borrokatzeko munduko helburuak hartu baitituzte, eta agertoki horretan CAF Taldea posizio abantailatsuan dago, Solaris filialaren bidez trenak zein autobus elektrikoak eskaintzeari esker.

Garapen jasangarriarekin lotutako argudio horiekin batera, Arizkorretak aipatu zuen Beasainen egoitza duen taldea hazteko lagungarri izango direla trenbide-garraioaren eta hiri-mugikortasunaren sektoreak berreskuratzeko aurreikuspen onak izatea eta “CAF taldeak bere interes-talde guztiekin duen balorazio eta harreman positiboa”.

Barne-kudeaketa Ortzimuga argitzen hasi da, eta horretan laguntzen du CAFen barne-kudeaketak ere, kudeaketa korporatiboko eredu bat hedatu baitu, taldearen sinergiak ahalik eta gehien ustiatzeko tresna gisa eta “gastuei eusteko, kostuak murrizteko eta inbentarioak egiteko programen aplikazio sistematiko eta errepikakorra”, gogoratu zuen Andrés Arizkorretak.

Kontseilari delegatu ohia Next Generation EU Europako funtsei buruz mintzatu zen, eta ohartarazi zuen, “Administrazio publikoek zer aplikazio modu zehatz hartzen duten jakin gabe jarraitu arren”, zuzendaritza taldea hainbat aukera lantzen ari dela.

Ildo horretan, adierazi zuen dagoeneko aurkeztu dizkietela administrazioei etorkizuneko garraio jasangarriari laguntzeko zenbait proposamen, “Mugikortasuna eraldatzen laguntzen duen eragilearen rolean”; besteak beste, trenbide-sistemaren deskarbonizazioan aurrera egiteko funts horiek baliatu beharra. Puntu honetan, gogorarazi behar da CAF Europa mailan hidrogeno-trena garatu nahi duen lantalde baten buru dela.

Era berean, “Interesgarritzat” jotzen du trenbideetan gidatze autonomoko sistemak diseinatzea eta, bat etorriz, digitalizazio-maila handiagoak txertatzea, horrek seguruagoak eta mantentze-kostu txikiagoarekin egingo lituzkeelako. Arizkorretak qu gehitu zuen

Egilea Andoni Beitia