Repsolek Euskadirekin duen harremana oso estua da mugikortasun elektrikoaren arloan, 2019an multinazional energetikoak Ibil merkaturatzeko sarea eta aktiboak erosi zituenetik, tratuaren ondoren zerbitzu teknologikoen hornitzaile gisa agertzen baita. Hobespen hori areagotu egin da bi urte geroago, Repsolek datozen ekitaldietarako diseinatutako elektrolineren hedapen-planean; izan ere, EAE izango da Estatuan kargatzeko puntu gehien izango dituen erkidegoetako bat.

Carlos Bermudez Repsoleko Mugikortasun Elektrikoko kudeatzaileak baieztatu duenez, “Euskadik oso paper garrantzitsua du” multinazionalaren planetan. Azaldu duenez, hedapen proiektu honek Espainian mila kargaleku sortzea aurreikusten du, horietatik 220tik gora EAEn ezarriko dira, eta horietatik 70 inguru Gipuzkoan. Lehen urratsa joan den astearen amaieran eman zen, Bergaran Repsol eta Nissanen arteko lankidetza-hitzarmen baten ondorioz elektrolinera bat inauguratu zenean.

Erronka ez da puntu kopurura mugatzen, haratago doa. “Garrantzitsua da, halaber, puntuak profesionalizatuta egotea bezalako sare zabal bat izatea”, esan du Bermudezek, eta multinazionalaren helburua euskal lurretan “sarea kokapen estrategikoetan modu adimendunean hedatzea” dela gaineratu du.

Ohiko trafikoa duten korridoreak eta zerbitzu osagarriak (komunak, jatetxeak eta etengabeko irekiera) dituzten geltokietan kokatutako elektrolingerenteak, ordainketa aurreratuko teknologiez gain, elektromugikortasunaren ataleko merkataritza-kudeatzaileak inaugurazio berrietarako baldintzatzat aipatzen dituen ezaugarriak dira.

Horren harira, gogorarazi du Estatuko karga ultralasterreko bi estazio bakarrak EAEn daudela, zehazki, Araban eta Bizkaian, eta ez du baztertu datozen urteetan beste estazioren bat gehitzea. Azken finean, erronka “ibilgailu guztien energia-hornidura bermatzea da, eta modu profesionalizatuan”, Carlos Bermudezek laburbildu duenez.

Repsoleko Mugikortasun Elektrikoko kudeatzaile komertzialaren ustez, gaur egun kargatzeko guneak gutxiengoa dira, nahiz eta goranzko joera izan. Hala ere, ibilgailu elektrikoen salmenta eskasaren aurrean sarea “gaindimentsionatuta” dagoela uste du. Egunkari honetan argitaratutako informazioaren arabera, urteko lehen lauhilekoan 470 auto elektriko erosi ziren Euskadin, guztira saldutako 7.550 autoetatik.

Gaur egun, kargatzeko gune horiek “gutxiegi erabiltzen dira”, baina Repsolek estrategikotzat jotzen du gehiago instalatzea, betiere horien kokalekuak, publikoak zein pribatuak, oso aztertuta badaude eta horrelako ereduak erabiltzen dituzten pertsonen behar guztiei erantzuten badiete, errentagarritasun handiena lortzeko eta, aldi berean, mugikortasun jasangarria sendotzen laguntzeko.

“Merkatu hasiberria da eta dena ondo funtzionatu behar du”, adierazi du Bermudezek; besteak beste, kargatzeko guneak, bereziki publikoak, “Punta-puntako teknologiaz” hornitzea aipatu du.

Konpainiaren hedapen planak karga azkarreko puntuen gehiengoa aurreikusten duen arren, 50Kwkoa operazioa 30 minutu barru amaitzeko, karga ultralapidoak, 350Kwkoak edo goragokoak instalatzea ere aurreikusten du. Kasu honetan, “Denbora erregai-hornidura tradizionalarekin parekatzen da, bost eta hamar minutu artean iraungo duelako”.

Repsoleko Mugikortasun Elektrikoko kudeatzaile komertzialaren ustez, garraio iraunkorragoa sustatuko duen sare eraginkor bat zabaltzeko hobetu beharreko gaietako bat leihatila bakar bat sortzea litzateke, kargatzeko puntuak instalatzeak eskatzen dituen izapide guztiak egiteko.

Zentzu horretan, udal-lizentziak, Errepideen Zuzendaritza Nagusiaren baimenak eta banatzaileekiko akordioak lortzeko denborak “moteldu” egin direla esan du. Horrela, instalazio batzuk eraikiko direla ziurtatu du.

Egilea Andoni Beitia