Hiru aste baino gutxiagotan, uztailaren 1etik aurrera, ibilgailuetan eraman ahal izango diren aukerako segurtasun-osagarrien artean V-16 larrialdi-baliza egongo da. Ez da nahitaezkoa izango berehala erabiltzea. Bost urteko trantsizio-aldia aurreikusten da, harik eta DGTk ezinbesteko elementutzat jotzen duen arte, 2026ko urtarrilaren 1ean, ibilgailuaren matxura bat modu askoz seguruagoan seinaleztatzeko orduan. Triangeluak behin betiko baztertuko dira, galtzadako gainerako erabiltzaileentzat ohartarazpen-neurri gisa.

Ordura arte geratzen den bosturtekoa gorabehera, Arabako hiru ekintzaile buru-belarri sartu dira merkatua hornitzen eta azken orduko presek, nahitaez erabili behar izan aurreko hilabeteetan, jada bizitako arazoak sor ez ditzaten, hala nola txaleko islatzailea eta triangeluak gidarien artean erabiltzen den eduki komunaren parte izaten hasi zirenean. SAVE 4 car izenarekin, Alfonso eta Iñigo Expósito anaia gasteiztarrek, José María Nogalesekin batera, behar bezala homologatutako gailu bat dute, Trafikoko Zuzendaritza Nagusiak (DGT) merkaturatu ahal izateko ezartzen dituen baldintza eta ziurtagiri zorrotzak gainditu dituena. “Gai honekin zerbait egitea genuen buruan, eta Save 4 car sortu genuen Txinatik baliza argitsuak inportatzeko eta merkaturatzeko kanalak hemen aurkitzeko”, azaldu du Alfonso Expositok DIARIO DE NOTICAS DE ÁLAVArekin izandako elkarrizketan. Produktu gehienetan bezala, Asiako erraldoiak kostu txikiak ditu, eta ezin dira Europako alde honetara iritsi, “Hemen fabrikatuta, ez gara prezio lehiakorrean sartzen”, onartu du arabarrak.

Homologazio-prozesua Balizaren hornitzailea Txinako merkatu erraldoiaren barruan hautatu ondoren, Save 4 CAR-en izapideak homologazio guztiak gainditzera bideratu ziren, merkatuan banatu eta saldu aurretik. Lehen urratsa Logroñoko bulegoan patenteen nahitaezko erregistroa lortzean lortu zuten. “Bertan kudeatu genuen, Logroñoko bulego horretara bideratu gintuen gestoriaren bidez. Tramite burokratiko eta legal guztietan lagundu ziguten eta dena behar bezala daukagu “, azaldu dute.

Gainditu beharreko hurrengo maila balizak DGTk homologatua izateko eta ondoren merkaturatzeko ezartzen dituen zehaztapen tekniko guztiak betetzen zituela egiaztatzea izan zen. Ibilgailuen erregelamendu orokorrak gailu mota horien ezaugarriak zehazten ditu. Gailu horiek laborategi egiaztatu baten ziurtagiria izan behar dute, arauan ezarritako baldintzak ofizialki gainditu dituztela egiaztatzen duena. Tarragonako Idiada gunera joan behar izan zuten, beren argi-seinalea berezitasun horiekin guztiekin bat etor zedin. “Larrialdietarako argia izan behar du, tonalitate hori autokoa, mila metrora ikusteko modukoa eta 360 graduko ikus-eremu horizontala”, azaldu dio Jose Maria Nogalesek DNAri. Gainazal lau baten gainean jarri behar da, normalean ibilgailuaren sabaia, eta pilen bidez elikatzeak gutxienez ordu erdiko funtzionamendu-denbora bermatu behar dio. Ezaugarri horiek guztiak betetzen ditu Save 4 car Arabako merkatuan sartzen hasi den gailuak, eta gainditu ere egiten ditu, gailua elikatzen duten hiru bateriekin hiru orduko funtzionamendua bermatzen baita. “Gainera, gure modeloak badu gako bat, linterna baten moduan funtzionatzeko aukera ematen diona, eta autoaren beste edozein puntu berrikusteko erabil daiteke, hala nola motorra edo baxuak, larrialdietan”, azpimarratu du Expositok. Nogalesek gogorarazi duenez, elementu berri honen beste helburuetako bat “seinaleztapen triangeluak jartzera irteteak urtean sortzen dituen ehun heriotza baino gehiago murriztea da”.

Merkaturatze-fasea Aurrerapen moduan, Save 4 car biltegian daude lehen mila unitateak, merkaturatzeko bide egokiak aurkitzeko zain. Zumardidun ehun unitateko lehen eskaera itxi dute, eta dagoeneko salgai daude eta erosketan parte hartu nahi duten gidarien eskura daude. Gasteizko kontzesionarioei ere zundatzen ari dira, baliza argitsu hori eman dezaten, ibilgailu berri bat entregatzen dutenean eskaintzen dituzten xehetasunen barruan eta orain arte egiten den bezala, txalekoa edo triangeluak bezalako beste elementu batzuekin. “24 unitatetik gorako eskaeretarako enpresaren izenarekin grabatuta entregatzeko aukera eskaintzen dugu”, ondorioztatu du Alfontsok.

Egilea Andoni Beitia