Jorge Zubieta, Loycus: “Ekintzailetza ez da lan erraza”

Iruñeko ESICen ikasten ari zenetik, Jorge Zubietak argi zuen saltokiei bezeroak fidelizatzea ahalbidetuko zien enpresa-proiektu bat garatzeko asmoa zuela. Zerbait desberdina egin nahi nuen, eta funtzionatzen ez zuten beste plataforma digital batzuen akatsak konpondu. Erresilientzia gaitasunari eta “Gonzalo Zubietaren baldintzarik gabeko babesari” esker, aita gai izan da Loycus app-a “su motelean egosteko”. Aplikazio horrek dirua itzultzen du erosketak erregistratzeagatik, eta “negozioei ikusgarritasuna irabazten eta salmentak handitzen” laguntzen dien plataforma bihurtu da.

Nola sortu zen Loycus sortzeko ideia?

Egunerokotasunean, hainbat dendatako fidelizazio-txartel askorekin bizi gara, eta horiek, askotan, gogaikarriak dira betetzen duten espazioagatik edo ez dugulako uste onura ekartzen digutenik. Askotan saiatu dira plataforma horiek bateratzen, baina ez dute inoiz espero zen arrakasta lortu.

Konturatu ginen negozio eta plataforma gehienak bezeroak erakartzean oinarritzen zirela, eta bakar batek ere ez zuela konpontzen fidelizazio-programek sortzen duten marruskadura (saltokian identifikatu behar du bere burua, eta erosketa fidelizazio-txartelen, QR kodeak dituzten aplikazioen eta abarren bidez erregistratu behar du), eta beste urrats bat eman genuen. AEBn funtzionatzen zuen app eredu bat hartu genuen erreferentziatzat eta Espainiari eman genion. 2016an Loycus jarri genuen martxan eta, gaur egun, Europan horrelako ezaugarriak dituen lehen aplikazioa da, fidelizazio-estrategia sendo baten arazoa konpontzea lortzen duena.

Zein da aplikazio honen helburua?

Helburua kreditu eta zordunketa txartelak fidelizazio unibertsaleko txartel bihurtzea da, gastatutako diruaren ehuneko bat itzultzeko. Tresna horrek aurrezten laguntzen dio erabiltzaileari, tokiko merkataritzan kontsumoa sustatzeaz gain.

Nola funtzionatzen du?

Dirua jasotzen hasteko, plataforman erregistratu eta erosketak egiteko erabiltzen den kreditu-txartelaren bankua lotu besterik ez da egin behar. Ondoren, txartelarekin ordaintzea onartzen duten negozio eta establezimendu guztiak bilatu. Mugikorrarekin edo smartwatch batekin egiten bada ere balio du, baldin eta banku-txartelarekin lotuta badago.

Erosketa egin ondoren, aplikazioan sartu besterik ez da egin behar ordainketa egin den egun berean dagokion saria eskatzeko. Ordainketa % 1 eta % 10 bitartekoa izan ohi da, establezimenduaren arabera. Dirua zuzenean transferitzen da kontura.

Zer segurtasun eskaintzen die Loycusek erabiltzaileei zure banku-txartela lotzeak?

Gaur egun 20 banku ditugu afiliatuta, baina Europa osoko 3.700 erakunde hartzeko gaitasuna dugu eta Espainiako 60 milioi txartel baino gehiagori eman diezaiekegu zerbitzua. Egia da zifra horiek segurtasun-maila handitzea eskatzen digutela, eta Loycus-eko erabiltzaileari konfiantza eta lasaitasuna eskaini behar dizkiogula.

Dena dugu zifratuta muturretik muturrera, hilero segurtasun-auditoriak etengabe egiteaz gain. Bestalde, Espainiako Bankuaren lizentzia ere izapidetzen ari gara. Ziurtagiri hori erakundeak eskatutako baldintza eta parametro guztiak betetzean bakarrik ematen da, eta horrek eskaintzen dugun segurtasunari balio erantsia ematen dio.

Nola lortzen duzue zuen lana dirutan ordaintzea?

Gure plataforma B2B2C bat da. Hau da, alde batetik, gure tresna kontratatzen duten saltokiak ditugu, eta, bestetik, erosketa bakoitzaren ehuneko bat jasotzeko Loycusen erregistratu diren bezeroak. Saltokiek sariak eta komisio bat ordaintzen dizkiote Loycusi.

Baina azken bezeroarentzat guztiz doakoa da.

Zer aukera ematen dizkie Loycusek atxikitako saltokiei?

Gaur egun, negozio baten sustapen-kanal onena da, aplikazio horrek erosleen profila, zenbat pertsona erosten dizkizuten, erosketa-maiztasuna eta abar ezagutzeko aukera ematen baitizu. Datu erreal oso baliotsuak dira, eta salmenta-estrategia zehatzak eta zuzeneko publizitatea ezartzea ahalbidetzen dute. Hala ere, informazioa erabat anonimoa, konfidentziala eta segurua da. Horri guztiari, erabiltzailearentzako eta negozioarentzako erosotasuna gehitu behar zaio, ez batak ez besteak ez baitute ahalegin gehigarririk egin behar Loycusen parte hartzeko.

Zer espero duzu etorkizunaz?

Orain, hiriburu handietan gaude, Madrilen eta Bartzelonan, esaterako, eta lau hilabete daramatzagu Iruñean lanean, 2.400 lagunek txartela aktibatu dute eta 1.000 negozio baino gehiago daude eskuragarri. Joan den asteburuan 300 txartel baino gehiago aktibatu ziren Erkidegoan.

Lau hilabete hauetan 500.000 euroko salmentak sortu ditugu Iruñeko saltokietan, eta une honetan 600.000 eurora iristen ari gara. Uda amaierarako 10.000 erabiltzaile aktibo izatea espero dugu.

29 urterekin, nolakoa izan da negozio bati ekiteko prozesua?

Ekintzailetza ez da lan erraza. Ideia bat aurrera eramateko esfortzu eta inbertsio handia dago atzean, askotan azken emaitzek eklipsatzen dutena. Baina ez da beti espero dena lortzen. Nik zortea izan dut nire aita Gonzalo Zubietaren inplikazioarekin, Loycus sortzeko ideia izan nuenetik hor egon baita beti. Ez dugu inolako diru-laguntzarik edo ekintzailetzarako laguntzarik jaso, baina ez dugu baztertzen orain eskatzea, emaitzak baditugulako eta kudeaketa-plan finkatua dagoelako.