Caixabankek bere bezeroei ohartarazi dienez, Bankiarekin bat-egitea iragarri zutenetik, “Kriminalak argudio hori erabiltzen hasi dira bezeroak engainatzeko”, eta “zuhurtziaz jokatzea” gomendatu du.

Halaber, entitateak esan du pandemia hasi zenetik “areagotu” egin direla “koronabirusarekin lotutako gaiekin egindako erasoak”, eta errenta aitorpena egiteko epeak “aitzakia ezin hobea” izaten direla iruzurra egiteko.

Caixabankek zibergaizkile horiek erabiltzen dituzten metodoen berri eman du: phising mezuak, smishing mezuak eta vishing deiak.

Lehenari dagokionez, phising mezuei dagokienez, bankuak azaldu du ziber-delitugileek beren finantza-erakundearen nortasuna ordeztu ohi dutela, bezeroek iruzurrezko mezu elektronikoetan konfiantza izan dezaten. “Biktima konbentzitu dezakete bere ekipamendua infektatzen duen esteka maltzur batean klik egin dezan, oro har bere bankuarena imitatzen duen orri faltsu bat irekiz, eta ondoren bere erabiltzailea eta banku digitalera sartzeko pasahitza atzemanez”, adierazi du Caixabankek.

Smishing mezuei dagokienez, SMS edo WhatsApp motako berehalako mezularitzako mezuak erabiltzen dituen iruzur-mota bat da, bezeroak engainatzeko eta banku digitalera sartzeko gakoak lortzeko, gailuak infektatzeko edo tarifikazio gehigarriko telefono-zenbakiren batera deitzera animatzeko, besteak beste. Hori lortzeko, phishing-ekin bezala, iruzurgileek bankuaren nortasuna ordezka dezakete, bezeroei sinetsarazteko, adibidez, premiazko ordainketa erreklamazio bat jaso dutela, Caixabankek ohartarazi duenez.

Azkenik, vishing deietan, ziberdelikuenteek telefonoz dei diezaiekete bezeroei, erakundeko kudeatzailetzat joz, besteak beste, produktu bati buruz edo beren kontuarekin izandako arazo bati buruz hitz egiteko. “Konfiantza giroa sortzen saiatzen dira beti, biktima premiatzen dute informazio konfidentziala eman diezaieten, iruzurrezko operazioak egin ahal izateko”, ohartarazi du bankuak.

Egilea Andoni Beitia