CAF taldeak bi akordio sinatu ditu Alemaniako merkatuan, 200 milioi euro inguruko zenbatekoarekin: bata, Essen eta Mülheim an der Ruhr hirietatik ibiliko diren tranbia-unitateak hornitzeko, eta, bestea, Friburgon zerbitzua emango duten zortzi tranbia gehiago egiteko.

Lehen kontratua euskal multinazionalak sinatu du Ruhrbahn GmbH operadorearekin, Ruhr eremuko handiena, eta harentzat 51 LRVs unitate egingo ditu, bi norabidekoak eta etxabekoak, CAFek ohar baten bidez jakitera eman duenez.
28 metroko luzera izango dute, gutxienez 173 bidaiarirentzako lekua izango dute eta gurpildun aulkiak edo kotxetxoak dituzten erabiltzaileentzako funtzio anitzeko bi plaza izango dituzte.

Gipuzkoako konpainiak 2024 eta 2026 artean entregatuko ditu unitate horiek, eta “dagozkion ordezko piezak” ekoizteaz ere arduratuko da. Essen eta Mülheim hirietan zerbitzua ematen duen tranbia sarean ibiliko dira ibilgailuak. 155 kilometroko ibilbidea eta 150 milioi bidaiari baino gehiago urtean.
Enpresa horren jarduerak hiru metro-linea, hamaika tranbia-linea eta 74 autobus-linea kudeatzen ditu eguneko eta gaueko zerbitzuen artean.

Bestalde, CAFek kontratu berria sinatu du VAG Freiburg udal erakundearekin, eta Friburgo hirirako beste zortzi tranbia hornituko ditu, 90. hamarkadaren hasieratik lanean ari diren GT8N ibilgailuen ordez. Unitate berri horiek lehengoak baino bederatzi metro luzeagoak dira, eta Beasaingo konpainiak emandako 17 tranbiei gehituko zaizkie. Flota handitzeko akordio hori aurreikusita zegoen VAG Freiburgek CAFi esleitutako aurreko kontratuan.
Beasaingo enpresak azpimarratu duenez, bi kontratu horiek “Alemaniaren aldeko apustua” berresten dute; izan ere, aipatutako proiektuez gain, Schönbuchbahn operadoreari unitate elektrikoak ematen ari zaio.

Gainera, Alemaniako merkatua “garrantzitsuenetako bat” da Solarisentzat, Taldearen filial poloniarrarentzat; izan ere, 2020an 329 autobus hornitu zizkien garraio publikoko operadore germaniarrei, eta horietatik % 40 ibilgailu elektrikoak izan ziren.

Egilea Andoni Beitia