Euskaldunek iaz baino % 1 gehiago gastatuko dute udan

EAEko kontsumitzaileek uda honetarako duten gastu-asmoa % 1 baino ez da igo iazkoarekin alderatuta, 1.047 euro pertsonako, eta 1.035 euro, berriz, iazko udan.

Hala ere, pandemia aurreko aldiarekin alderatuz gero, gastu asmo hori 2019koa baino % 12 txikiagoa da oraindik. Estatuko batez bestekoarekin alderatuta, EAEko herritarrek aurreikusitako gastua Estatuko batez bestekoa baino % 3 handiagoa da.

Hori da ‘El Observatorio Cetelem’ ren udako gastu-asmoari buruzko urtaroen araberako azterlanaren ondorio nabarmenetako bat; ostiral honetan eman da jakitera ikerketa hori, Euskadiko kontsumitzaileek udan duten kontsumo-jokabideari buruzkoa.

‘Cetelem Behatokia ‘, BNP Paribas Personal Finance-ko ikasketa-unitatea, azterlanaren arabera, euskal herritarren % 45ek ( % 47k Estatuko batez bestekoaren kasuan) aurreko oporretako gastu bera egitea pentsatu du, pandemia kontuan hartu gabe.

Euskadiko kontsumitzaileen % 38k esan du gutxiago gastatuko duela, 19ren pandemiak “nabarmen” eragin dielako eta “ezin dutelako onartu”, Estatuko batez bestekoa baino pixka bat gehiago, eta % 17k esan du gehiago gastatu ahal izango duela, pandemiak eragindako mugikortasun eta kontsumo murrizketen ondorioz, aurreztu ahal izan duelako.

2020ko udaren ezaugarri nagusia Estatu barruan bidaiak egiteko asmoa izan zen, batez ere senideen eta lagunen etxebizitzetara. Normaltasun berri horretan, hauek dira euskaldunek uda honetan gustukoen dituzten jarduerak: jatetxeetara joatea ( % 67), erosketak egitera joatea ( % 46) eta Estatuan zehar bidaiatzea hoteletan edo apartamentuetan ostatu hartuta ( % 42).

Euskaldunen % 42k adierazi du uda honetan Estatuan zehar bidaiatuko duela hotel eta apartamentuetan ostatu hartuz, estatuko batez bestekoaren azpitik. Nabarmentzekoa da beherakada nabarmena gertatu dela senideen eta lagunen etxean ostatu hartzeko asmoa dutela diotenen artean: % 25 aipatu ziren, eta iaz, berriz, % 54.

Azkenik, aisialdiarekin/kulturarekin lotutako jarduerei dagokienez (zinemara joatea, kontzertuak ( % 16), antzerkia ( % 6) eta musika-ikuskizunak ( % 13), esaterako), aurreko urteetako datuak txikiagoak dira.