Mercedes Benzek Gasteizen duen lantegiko 5.000 langile baino gehiagok atzo amaitu zuten lanaldia eta ez dira Areeta kaleko lantegira itzuliko, gutxienez ekainaren 28ra arte. Bost egun dituzte aurretik, hilaren 21etik 25era (astelehena), eta bertan ekoizpena bertan behera geratu da, ibilgailuak muntatzeko erdieroaleen hornidura- eta hornidura-arazoengatik.

Lantegiko zuzendaritzak berak adierazitako itzulera-data hori ere ez da behin betikoa, eta dagoeneko zalantzak eta ziurgabetasuna daude lineen makinak berriz martxan jartzeko aukerari buruz. “Zuzendaritzak berak ere ez daki zenbat denbora beharko duten piezak hornitzeko”, azaldu zuen Igor Guevara (ELA) enpresa batzordeko presidenteak, CCOO, UGT, LAB eta esk sindikatuetako gainerako kideekin batera, atzo goizean egindako agerraldian.

Elementu txiki horien inguruko guztiak, hala nola erdieroaleak, automobilgintzaren sektorea ez ezik, telefonia mugikorra, jokoen kontsolak eta informatika bezalako beste jarduera batzuk ere kolokan jarri ditu. “Osagai horien salmentarekin dirua irabazten duten espekulatzaileak daude”, adierazi du Guevarak, material horien egungo merkatu ezegonkorrean dagoen egoera bereziari erreferentzia eginez.

Bost eguneko geldialdi berri horrek, eta ostegunera arte luzatzeko edo ez baieztatzeko zain, langileak duen malgutasunaren kapitulua mugara eramatea dakar. Astelehenetik ostiralera bitarteko egunak deskontatu ondoren, langileen malgutasun-poltsa 8 egun gehiagorekin geratuko da, egutegian gerta daitezkeen gorabeherei aurre egiteko. Egoera horrek ez dirudi izarraren lantegian enplegua aldi baterako erregulatzeko espediente baten figura azaleratzen duenik hurbileko horizontean. Hornitzaile-parkean kokatutako enpresetan “malgutasun-egutegietan arazoak” detektatzen hasi dira, eta beste batzuetan, berriz, ELGAk bultzatzen duten lege-bideari ekin zaio.

Ildo horretan, langileen ordezkari sindikalek lasaitu egin nahi izan dituzte orain dela gutxi lanean hasi diren edo laster hasiko diren behin-behineko langileak eta praktiketako ikasleak, jarduera eteteak “ez duelako eraginik izango haiengan”, sindikalistek atzoko agerraldian azaldu zutenez. Ekoizpena bertan behera utzi arren, 148.600 unitatetan finkatutako ekoizpen programa mantentzen da. Datorren astean makineria geldituko den bost egunetan 3.500 ibilgailu pilatzeari utziko diote. Igor Guevarak grafikoki azaldu zuenez, egoera normalizatzen denean “enpresak makina guztietara itzuli nahi izango du”. Ildo horretan, aste honetako lanaldiak uztaileko larunbatak aktibatuz berreskuratu ahal izango dira, eta baztertu egin dute produkzioaren bederatzigarren ordua erabili ahal izatea.

Bestalde, azken asteotako pieza faltaren ondorioz, 5.000 ibilgailu baino gehiago pilatu dira piezaren baten zain.

Egilea Andoni Beitia