Pasaiako portuko trafikoak gora egiten jarraitzen du

Pasaiako portuko salgaien trafikoaren bilakaerak gora egin du hurrengo urteetan, eta maiatza ez da salbuespena izan. 2021eko lehen bost hilabeteetan, jarduera % 27,3 handitu da, eta estatuko batez bestekoa baino askoz ere handiagoa da ( % 3,2). Kontrako aldean Bilbo dago, eta salgaien trafikoa % 10 jaitsi zen maiatzera arte.

Susperraldi ekonomikoaren zantzuek Gipuzkoako dartsenan eragin handia dutela dirudi eta, sendotzen diren aldi berean, Pasaiako negozioa ere indartzen dute. Gipuzkoako portuak urtea salgaien trafikoa % 6 handituta hasi bazuen ere, portzentaje hori 16 puntu positibora igo zen otsailean.

Hurrengo hilabetean, martxoan, 2021eko goranzko bilakaera metatua puntu bat igo zen, % 17ra iritsi arte. Aldea, ordea, areagotu egin zen apirilean, % 23ko aurrerapenarekin, eta orain maiatzean erregistratu da bost hilabete horietan metatutako igoera, 27 portzentaje-puntukoa.

Portuko jardueraren bilakaera kalkulatzeko aztertzen ari garen kontu-sailek gorakada izan dute Pasaian, iragaitzazko merkantzien kasuan izan ezik; izan ere, azken helmuga Gipuzkoako esparrua ez duten merkantzien kasuan, lehorreratu baino ez dira egiten, berriz ere bidaiari ekiteko, eta % 75 egin dute behera.

Arrantza ere ez da urte ona izan Pasaiako Portuan; izan ere, lonjako saltokiak 7 puntu egin du behera aurreko ekitaldiko lehen bost hilabeteekin alderatuta.

Gainerakoek portaera positiboak dituzte, batez ere Gipuzkoako kaiak mugitzen dituen produktu gehienak hartzen dituen merkantzia orokorra, eta bereziki industria siderometalurgikoarekin lotutakoak, maiatzera arte % 34,4ko igoera izan baitute.

Altzairuaz gain, Pasaiako portuaren ezaugarri den beste merkantzia bat automobilen mugimendua da, estatu mailan lehiakor jartzen duena; izan ere, iaz 19-kobidak izandako beherakadatik errekuperatu izanaren zantzuak erakusten ditu, eta % 21 hazi da, oraingoz erdieroaleen hornikuntza faltaren aurrean erreakziorik erakutsi gabe.

Bilakaera positibo hori gainerako partidetara hedatzen da, hala nola solteko ontzi solidoetara, hornidurara eta merkataritza-ontzien sarrerara, ia % 30 hazten baita.

Gipuzkoako dartsenaren goranzko bilakaera urtarrilean % 6 hazi zen, eta maiatzera arte metatutako dartsenan, % 27.

Merkantzia gehienek, horien artean altzairuak eta automobilak, aurrerapen handiak izan dituzte