Googlen praktika monopolistikoak ikertzen ari da EB

Europako Batzordeak ikerketa sakon bati hasiera emango diola iragarri du astearte honetan, konpainia estatubatuarrak ‘online’ publizitatearen sektorean zuen nagusitasunaz abusatu zuela susmatzen baitu, adibidez, publizitate helburuekin web-orrien erabiltzaileen datuetara sarbidea mugatuz, horiek norberak erabiltzeko gordeko bailirateke, beste lehiakide batzuen kaltetan.

“Googlek ‘online’ lehiatzen direnentzat publizitate teknologian lehia zailduko ote duen beldur gara”, ohartarazi du Margrethe Vestager Komunitateko Lehiarako presidenteordeak ohar batean.

Europar Batasuneko arduradunak gogorarazi du konpainia “ia maila guztietan” dagoela, iragarkiak erabiltzaileari egokitzeko datuak biltzen dituelako, publizitate tarteak saltzen dituelako eta Interneteko publizitate zerbitzu bitartekariak eskaintzen dituelako.

Bruselaren ustez, funtsezkoa da publizitate merkatuan bidezko lehia bermatzea, hori baita iragarleek kontsumitzaileengana iristeko bidea eta webguneen editoreek beren publizitate espazioa bezeroei saldu ahal izateko lekua.

Testuinguru horretan, EBko Exekutiboko zerbitzuek Googlek erabiltzaileen jarraipena nola egiten duen ere aztertuko dute, “Bidezko lehiarekin bateragarria dela bermatzeko”.

Europako Batzordearen arabera, editore asko euren webguneetan erakusten den ‘online’ publizitatean oinarritzen dira internautei doako edukiak finantzatzeko, eta 2019an soilik EBn 20.000 milioi bideratu ziren ‘online’ publizitatera.

Testuinguru horretan, Googlek publizitate-teknologiako hainbat zerbitzu eskaintzen ditu, iragarleen eta editoreen arteko bitartekari gisa erabiltzen direnak iragarkiak beren webguneetan edo aplikazio mugikorretan jartzeko.

Europar Batasuneko Exekutiboak hainbat praktika aztertuko ditu, hala nola Googlek DV360 zerbitzuak edo Google Ads erabiltzeko betebeharra, YouTubeko plataforman publizitate-guneak erosteko, edo Google Ad manager tresna, kanal berean iragarkiak jartzeko.

Bruselari gustatzen ez zaizkion praktiken beste adibide bat da Googleren jabetzakoa den Ad Exchangeri ematen zaion itxurazko abantaila, edo Googlek lehiakideei ezartzen dizkien murrizketak internauten portaerari buruzko publizitate-interesa duten datuetarako sarbidean.

Bestalde, Googleko bozeramaile batek multinazionala Batzordearekin elkarlanean jarraitzeko prest dagoela adierazi du, eta milaka enpresak konpainiaren publizitate produktuak aukeratzen dituztela adierazi du, “Lehiakorrak eta eraginkorrak” direlako.

“Europako milaka enpresak gure publizitate produktuak erabiltzen dituzte bezero berriengana iristeko eta euren webguneak egunero finantzatzeko. Lehiakorrak eta eraginkorrak direlako aukeratzen dituzte. Europako Batzordearekin elkarlanean jarraituko dugu, haien galderei erantzuteko eta gure produktuek Europako enpresentzat eta kontsumitzaileentzat dituzten abantailak erakusteko “, adierazi du.