Amazon, Apple eta Google munduko hiru markarik baliotsuenak dira aurten, ‘Kantar BrandZTM Most Valuable Global Brands 2021’ rankingaren arabera.

Zehazki, Amazonek munduko markarik baliotsuena izaten jarraitzen du, % 64ko hazkundearekin: 684.000 milioi dolar (575.000 milioi euro) edo Poloniako BPG baliokidea.

2006an rankingean sartu zenetik, Amazonen balioa ia 268.000 milioi dolar (225.325 milioi euro) hazi da, eta bilioi erdi dolarreko lehen marka bihurtu da, Applerekin batera, bigarren postuan eta 612.000 milioi dolarreko balioan (514.549 milioi euro).

Izan ere, marka teknologikoak izan du hazkunderik handiena munduko marka baliotsuenen Top10etik, % 74ko hazkundearekin.

Aurten, hirugarren postuan Google dago, % 42ko hazkundearekin ia 458.000 milioi dolarrera iritsi arte (385.000 milioi euro), eta laugarren postuan Microsoft dago, 410.271 milioi dolarreko balioarekin (344.905 milioi euro).

‘Top 5 ‘a Tencent taldeak itxi du, iazko zazpigarren postutik gora egiten jarraitzen baitu. Azterketaren arabera, marka estatubatuarrak izan ziren azkarrena hazi zirenak 2021ean, batez besteko balioa % 46 igo baitzen urte batetik bestera; horrek esan nahi du Estatu Batuak “Top 100” aren balio osoaren % 74 direla, nahiz eta munduko BPGaren % 24 baino ez izan.

Bestalde, Txinak bere lidergoa sendotu du Europaren aurrean eta bere markak 2011tik aurrera % 11tik % 14ra igo dira. Europako markak, aldiz, rankingaren balioaren % 8 dira, 2011ko % 20aren aldean.

Aurrerapen horren ondorioz, Zara, bere markaren balioa 21.000 milioi dolarretik (17.654 milioi euro) gora mantentzea lortu arren, 26 puntu jaitsi da, rankingeko 83. postuan kokatuz.

Movistar, bere aldetik, 16.884 milioi dolarretan baloratua (14.193 milioi euro), ez da 2021ean 100 marka baloratuenen artean agertzen, baina Verizon amerikarra buru duen telekomunikazioen sektoreko Top 10ean mantentzea lortu du.

“2020-2021 urte errekorra izan da markaren hazkunderako, eta askok urte zail bati aurre egin behar izan dioten arren, gure ikerketak beste behin erakutsi du marka sendoek errendimendu handiagoak eskaintzen dizkietela akziodunei, erresistenteagoak direla eta azkarrago berreskuratzen direla”, adierazi du Ricardo Perez Head of Brand Guidance kantar Españako Insights dibisioan.

Egilea Andoni Beitia