CAFek bere merkatu europarra indartzeko asmoa Alemanian jarri du azken egunotan, eta astebetez hiru kontratu garrantzitsu lortu ditu. Ruhrbahn GmbH operadorearekin Essenentzat eta Mülheimentzat lortutako akordioak eta Friburgon 200 milioi euroko aurrekontu bateratuarekin sinatutakoak aintzat hartuta, atzo jakinarazi zuen Ipar Renanian akordio berri bat sinatu zutela 60 tren baino gehiago hornitzeko eta 30 urterako mantentzeko.

Beasainen egoitza duen sinadurak eta Ipar Renania-Westfalian lan egiten duten ZV VRR eta NWL garraioko Alemaniako agintariek agiri bana igorri zuten atzo, bi aldeek lortutako akordioa baloratzeko eta tren-unitate horiek ingurumena mantentzen laguntzeko duten gaitasuna azpimarratzeko, kutsatzaileak isurtzea saihesten duten sistemak txertatzeari esker.

Hain zuzen ere, CAFek azpimarratu zuen unitate elektriko horien teknologia-maila aurreratua; katenaria duten bideetatik ibiltzen dira, baina martxan dauden bitartean kargatzen diren bateriak ere badituzte, eta, horrela, ez duten tarteak gaindi ditzakete. Ziurtatu zuenez, teknologia mota hori duten unitateen munduko kontratu handiena da.

Bestalde, Alemaniako agintariek jakinarazi zuten proiektuaren esleipena alegazioak aurkezteko epea amaitu eta hamar egunen barruan gauzatuko zela, eta horniduraren izaera ekologikoa ere azpimarratu zuten, CAFen eta monetaren aldeko apustua egiteko arrazoietako bat, Gipuzkoako enpresak, adierazi zutenez, eskaintzarik merkeena aurkeztu baitzuen “bizi-zikloan zehar entregatzeari, mantentzeari eta energia-kontsumoari dagokienez”.

Operadore germaniarren esanetan, unitate elektriko horiek “isilagoak izateaz gain, ez dute gas kutsagarririk isurtzen”, eta hori da, hain zuzen ere, Ipar Renania-Westfalia eremuaren helburuetako bat, “Ibilgailuen fabrikatzaileek errendimendu txikiko eta energetikoki eraginkorrak diren ibilgailu gehiago diseinatu eta gara ditzaten”.

Izan ere, eskualde hori garraio-flota berritzeko prozesuan dago, diesel trenak beste unitate elektriko batzuekin ordezteko; izan ere, nabarmendu duenez, ibilgailu elektrikoak gehituta, trenbide-garraioaren diesel kilometroen proportzioa % 10 baino gutxiagora jaitsi da.

Bestalde, CAFek Alemanian egindako enkargu berri hori balioetsi zuen, oso merkatu zorrotza delako, eta horrek balio erantsia ematen dio tren-enpresaren eskaintzari, eta, gainera, datozen urteetan lehiaketa asko egiteko asmoa du.

Azken kontratu horren aurrekontua ez da aldatu, eta, duela astebete lortutakoekin batera, Alemaniako merkatuan aurreikusitako hurrengo esleipenetarako abantaila-egoeran dago CAF.

Essenen eta Mülheim an der Ruhren hitzarmenak 51 LVR unitate eta horien ordezko piezak hornituko ditu, 155 kilometroko ibilbidea eta urtean 150 milioi bidaiari baino gehiago dituen linea batean. Unitate horiek 2024tik 2026ra bitartean entregatzea aurreikusten da.

Bestalde, VAG Freiburg udal-erakundearekin lortutako kontratuak Friburgo hirirako beste zortzi tranbia hornitzea ezartzen du, 90. hamarkadaren hasieratik lanean ari diren GT8N ibilgailuak ordezkatuko dituztenak eta Beasaingo konpainiak jada entregatutako 17 Urbos tranbiei gehituko zaizkienak.

Egilea Andoni Beitia