Gipuzkoako garraiolarien elkarteak, Guitransek, “Ezinbesteko” sektore horrekin “benetako konpromisoa” eskatu du; izan ere, sektore hori suspertzen hasi da, baina maila goiztiarrak lortu gabe, eta, aldi berean, lurraldean ezarritako kamioientzako bidesariak “bidegabeak” direla uste du. Guitransek ohar baten bidez egin ditu adierazpen horiek, Ohiko Batzar Nagusia dela eta; izan ere, bigarren urtez jarraian, formatu telematikoan eta presentzialean antolatu du, pandemiagatik oso edukiera txikiarekin.

Mario Palacios Guitranseko presidenteak hitz batzuk izan ditu gogoan gaixotasunaren eta tragediaren astindua jasan duten familia guztientzat, eta garraioak “funtsezko papera” izan duela gogorarazi du, “Osasun eta egitura egoera txarrean”.

Hala ere, “Une zailetan” soilik izan dela funtsezkoa deitoratu du, izan ere, salatu duenez, “Txertoak eta sektoreko laguntzak jasotzerakoan isats-furgoira baztertu dute”.

Guitransek susperraldiaren zantzuak antzeman ditu jada sektorean; izan ere, Garraio Ministerioaren datuen arabera, 2020an % 8 tona gutxiago garraiatu ziren Euskadin, baina aurtengo lehen hiruhilekoan % 5,71ko gorakada izan da 2020ko aldi berarekin alderatuta.

Hala ere, urte arteko aldaketak negatiboa izaten jarraitzen du, % 3,78koa, eta horrek agerian uzten du “Ekonomia suspertzen hasi dela, baina oraindik ez dela maila goiztiarretara iristen”, Guitransen arabera.

Elkarte hori N-I eta AP-15 errepideetan Gipuzkoan martxan jarritako kamioientzako bidesarien aurka agertu da berriro, eta “bidegabetzat” jo du “Gipuzkoako garraioko profesionalei bi aldiz kobratzea, kamioiak bakarrik ordaintzea eta ezarritako sistemak ez diskriminatzea emisio kopuru handiagoaren edo txikiagoaren arabera”.

“Datuek erakusten dutenez, kostuak prezioak baino gehiago eta askoz azkarrago igotzen dira, urteak daramatzatzan egoera honetan; beraz, garraioa kontratatzen duten enpresek bidesariaren kostua ordainduko dutela pentsatzea kimera bat da gaur egun”, salatu du.

Mario Palaciosek nabarmendu du oso garrantzitsua dela zigor erregimenaren aldaketa laster onartzea, garraioaren berankortasunaren aurka, eta Senatuan azken tramitea egiten ari direla.

Batzarrean, Guitransek ontzidiaren antzinatasunaren baldintza kentzeak sektorean sartzeko orduan duen eragina ere aztertu du, “2050erako neutraltasun energetikoaren helburua urrundu besterik ez baitu egiten”.

Palaciosek “ekonomiarentzat eta pertsonentzat ezinbestekoa den sektorearekiko benetako konpromisoa” eskatu die administrazioei, “Trantsizio energetikoari ekin behar baitio, eta horretarako babes irmoa beharko du”, azpimarratu du.

Egilea Andoni Beitia