CAF tren-fabrikatzaileak lidergoa lortu du tranbien munduko merkatuan, atzo iragarritako bi zabaltze-kontratuen ostean; izan ere, 100 milioi euroko aurrekontu bateratuarekin, Belgikari eta Australiari unitate berriak ematea aurreikusten dute.

Beasainen egoitza duen enpresaren eskaera zorroak azeleragailua zapaldu du azken aste eta erdian, eta aurtengo ekitaldiaren seihileko on bat itxi du, Alemanian berriki lortu dituen hiru kontratuekin, orain De Lijn operadore belgikarrarekin eta Transport for New South Wales australiarrarekin sinatutakoekin. Guztira, bost enkarguak mila milioi euro ingurukoak dira.

Belgikaren kasuan, operadoreak kontratua luzatu du CAFekin, 18 tranbiatan. 2017ko urrian lortutako akordioak 146 unitate hornitzea jasotzen zuen, hainbat lotetan banatuta, eta horietatik bost gauzatu dira 106 tranbia batera entregatuta. Azken horien eta aurrekoen arteko aldea bi norabidekoa da.

CAFek bere presentzia gero eta nabarmenagoa azpimarratu zuen atzo Beneluxen, azken urteotan esleipen ugari lortu baititu, hala nola Bruselarako metro unitateak, Amsterdamerako metro eta tranbia unitateak eta Luxenburgo eta Liejarako tranbiak. De Lijnekin sinatutako azkenak jarrera hori berresten du, batez ere kontuan hartzen bada autobus eta tranbien operadore horrek urtean 530 milioi pertsona inguru lekualdatzen dituela.

Bigarren kontratua antipodetan dago, zehazki Sydneyn, non 2023tik aurrera bost moduluko Urbos tranbien beste lau unitate zirkulatu ahal izango diren Inner West Light Rail Line linearako.

Belgikan bezala, Australiako hiriak CAFek fabrikatutako 12 Urbos unitatez osatutako ontziteria duela dioen akordioa 2014an zabaldu dute. Operadoreak beste kontratu batzuk egin ditu Beasainen sinadurarekin 2018an eta 2019an.

Egilea Andoni Beitia