“Tradizionalki, herrialde honetan produkzioan, kalitatean eta garapen teknikoan jarri da arreta gehien”, eta, batzuetan, ez da eman produktua modu eraginkorrean merkatuan kokatuko duen estrategia bat ezartzeak eta gauzatzeak duen garrantzia. Azterketa horretatik abiatuta, Arabako Merkataritza, Industria eta Zerbitzu Ganberak Araba Marketing Hub aurkeztu du, marketin eta salmenten proiektu estrategikoa – Bereziki enpresa txiki eta ertainei zuzendua, baina enpresa mota guztiei irekia –, Arabako enpresa-sareari salmentak merkatu nazionalean zein nazioartekoan hedatzen eta hobetzen laguntzeko.

Proiektu honek industria eta merkataritza sektoreei begiratzen die bereziki, baina arlo ekonomiko guztietara irekita dago, eta industrian antzemandako behar bati erantzun nahi dio: “Arabako enpresa askok bezero kopuru txikia dute”.

Gregorio Rojo Arabako Ganberako presidenteak zehaztu zuen marketinaren eta salmenten inguruko enpresentzako topagune hori. Arabako enpresei gehiago saltzen laguntzeko helburuarekin, Araba Marketing Hub-ek, lehenik eta behin, merkataritza-arloan eskainiko du zerbitzua, “Merkataritza-plana egiten laguntzetik, prospekzioa abian jartzeraino edo merkataritza-auditoria bat egiteraino”. Halaber, eremu digitaletik, nazioartekotzetik, prestakuntzatik eta zerbitzu berritzaileetatik ere lagunduko die neuromarketingarekin zerikusia duen guztian. Azken atal horretan, Ganberak erreferente gisa kokatu nahi du bere burua Estatuan.

Orain arte, Eduardo Mozo de Rosales Arabako Ganberako idazkari nagusiak azaldu duenez, erakunde horrek prestakuntzaren eta nazioartekotzearen oinarrietan oinarritu du bere lana, eta merkataritza-arloari erantzun dio. Baina “gabezia komertzial” bat identifikatzeak eta teknologia berriak bultzatzen ari diren eraldaketak Ganberan “ezagutza komertzial guztia egoitzatu nahi izatea dakar, eta gaur saltzea den salmentez eta bihar saltzea den marketinaz ari gara, digitalizazioaz, neurozientziaz… Ez da prestakuntza bakarrik “.

Proiektu horrek, gainera, “Bi ardatz garrantzitsu izango ditu enpresen beharrak ezagutu eta hautemateko”. Lehenengoa, zuzendari komertzialen kluba izango da, “Arabako enpresa nagusietako arduradunen arteko topagunea”. Bigarrenik, marketinari eta salmentei buruzko urteroko kongresua: Álava Marketing Hub Congress, irailaren 23an egingo dena.

Industria- eta merkataritza-ikuspegia

Azkenik, Araba Marketing Hub-ek aholkularitza-batzorde bat izango du, lurraldeko enpresa garrantzitsuak eta gaian adituak izango dituena.

Aholkularitza-batzorde horretan Guardian Industriesek parte hartuko du. Gaizka Prieto Guardian Glassen managerrak gizartea bizitzen ari den “aurrekaririk gabeko eraldaketa” azpimarratu du, mehatxuak baina aukerak sortuz. Egoera horren aurrean, bezeroa “eraldaketaren erdigunean” jartzearen garrantzia azpimarratu zuen. “Bezerook inoiz baino aukera gehiago ditugu gaur egun, eta horrek eskatzen du enpresa bakoitzak bezeroengana egiten duen hurbilketa ezberdina izatea. Gaur inoiz baino garrantzitsuagoa da bezeroen beharrak, gaur nahi dutena eta bihar nahiko dutena ulertzea eta aurreikustea “, azpimarratu du Prietok.

Guardian Glasseko zuzendariak asko aztertu zuen azterketa hori, eta ohartarazi zuen gaur egun “kalitatea ziurtzat jotzen dela, prezioak garrantzitsua izaten jarraitzen duela, baina beste kontzeptu batzuk ere agertzen direla, hala nola malgutasuna zerbitzuan, abiadura entregatzean, produktuaren pertsonalizazioa, ekoizpenaren iraunkortasuna… bezeroek baloratzen dituztenak”. “Bezeroek zer nahi duten ulertzeko gai diren eta ahalik eta lasterren egiten duten enpresek soilik iraungo dute denboran modu lehiakorrean”, gaineratu du.

Merkataritza-ikuspegitik, Carlos Lago El Corte Inglés de Vitoriako zuzendariak – Arabako Marketing Hub batzorde aholkularian ere parte hartzen duen enpresa – Mundu digitalak eta online salmentak gaur egun duten garrantzia nabarmendu zuen, egiturazko errealitate gisa, eta, gainera, trebetasun eta ezagutza berriak eskatzen dituzten lanpostu berriak sortzen ditu.

“Ekoizpenari garrantzi handia ematetik gatoz, eta hori oso ondo dago, baina egungo eta etorkizuneko merkataritza-trebetasunak hobetu behar ditugu”, adierazi zuen Mozo de Rosalesek; izan ere, “Arabako enpresak, askotan, portzentaje handi batean 3,4 edo 5 bezeroko ‘customer mix-a’ dauka, eta horiekin fakturazioaren % 80-90 egiten du. Bihar bezero bat edo bi galtzen baditu, zailtasunak ditu “.

Egilea Admin