Mercedesek beste ekoizpen-agertoki bat ezarri du Gasteizko fabrikarako, eta, horretarako, urtea amaitu baino lehen, 141.001 ibilgailu ekoitziko ditu guztira; hau da, 7.599 ibilgailu gutxiago, enpresak apirilaren 22an jakinarazitako 148.600 ibilgailuekin alderatuta. Gainera, enpresak 30 laneguneko lan-erregulazioko espedientea aplikatuko du urtea amaitu arte, gehiengo sindikalarekin akordioa lortu ondoren. Hornidura faltagatik ekoizpena berriro gelditu behar bada, Aldi Baterako Enplegu-Erregulazio Espedientea (ABEEE) efektibo bihurtuko litzateke.

Enpresatik jakinarazi dutenez, “Ekoizpen-egoera hori lortzea oso baldintzatuta dago, batetik, gaur egun osagai kritiko batzuk hornitzeko dauden arazoengatik, eta, bestetik, automobilgintzako merkatuen ezegonkortasunagatik eta aldakortasunagatik, neurri handi batean komodaren pandemiak eragindako testuinguru batean”.

Gainera, enpresak ohar baten bidez jakinarazi duenez, gaur egun ekoizpen-sektoreen artean dagoen ekoizpen-ahalmenaren aldearen ondorioz, “Zuzendaritzak gaueko txandaren iraupena soilik azken muntaketaren sektorean murrizteko erabakia hartu du, gure bezeroekin konprometitutako eguneroko ekoizpen-bolumena lortzeko”.

Horrela, muntaketaren sektoreko gaueko txandako lanaldiaren iraupena 8 ordu eta 7 ordu eta 30 minutukoa izango da uztailaren 5etik aurrera (uztailaren 5eko gaueko txanda barne).

CCOO, UGT, Ekintza eta PIM sindikatuekin adostu dute lan-erregulazioko espedienteari buruzko akordioa. Bestalde, ELAk, LABek eta ESK-k laster aztertuko dituzte proposamena eta aktak, eta akordioarekin bat egiten duten ala ez erabakiko dute.

Roberto Pastor CCOOko bozeramaile sindikalak azaldu duenez, zortzi eguneko tartea baino ez da geratzen lan-poltsatik platererako, eta horregatik aurkeztu dute lan-erregulazioko espedientea, hornidura faltagatik egun gehiago gelditu beharko direla aurreikusita. Ekoizpen-jarduera garatzeko osagai guztiak edukitzeagatik beharrezkoa ez bada, LTEA ez litzateke aplikatuko, adierazi du.

Urte honetarako aurreikusitako ibilgailu kopuruaren murrizketaren albistea, gainera, Bremenetik erdieroaleen partida bat Gasteizera eramatea erabaki du enpresak, datozen egunetan ekoizpena ez gelditzeko.

Erdieroaleen krisia, automobilgintzarako funtsezkoak diren txip elektronikoak, besteak beste, mundu erdian kalteak eragiten ari da, eta enpresa askok bolatxoen benetako parpailak egin behar izaten dituzte, osagai horien faltak ekoizpena eten ez dezan.

Mercedes Benzek Gasteizen duen lantegia ez da arazo horretatik oso urrun, eta, ondorioz, zenbait egunetan ekoizpena gelditu behar izan du erdieroale horiek falta direlako, eta, gainera, bere zelaietan irteera eman ezin dien milaka furgoneta edukitzera behartu du.

Datorren astean fabrika berriro gelditu behar ez izateko, Mercedesek Gasteizera erdieroaleen partida bat ekartzea erabaki du Bremengo lantegitik, eta egun batzuetan ezin izango dute ekoizpen-jarduerarekin jarraitu, ez erdieroalerik ez dagoelako, hala badagokio, baizik eta ibilgailuak fabrikatzeko beharrezkoak diren beste osagai batzuk falta direlako.

Horrela, datozen egunetan Bremenen erabili ezin izango diren erdieroaleek Mercedesen bi lantegietako batek ibilgailuen ekoizpenarekin jarraitu ahal izateko balioko dute, Alemaniako hirian etenaldia saihestezina baita.

Edonola ere, eragiketa guztia aurreikusi bezala egin ahal izateko gakoa logistikaren esku egongo da. Izan ere, erdieroaleak garaiz iristen ez badira, Mercedes Vitoria berriro gelditzera behartuta egon daiteke.

Gainerakoan, urteko gainerako egunei dagokienez, gaur egun enpresa germaniarrak Gasteizen duen fabrikak ez du aurreikusten larunbatak aktibatzea lanaldi produktibo gisa.

Bestalde, Mercedeseko langileen dilistak biltzeko kanpaina 1,2 tona dilista bilduta amaitu da, ERTEren aurkako protesta gisa.

Egilea Andoni Beitia