Pandemiaren hilabeterik gogorrenek erabat geldiarazi zuten turismoa mundu osoan. Eta orain ere sektore honetako zenbakiak Covid-19aren krisia hasi aurretik zituztenak baino askoz ere baxuagoak dira. Oso urte gogorra izan da, baina askok berrasmatzeko aprobetxatu dute. “Egungo egoerak gehien eragin duen industrietako bat izan da, baina horregatik ere asko aldatzen ari da”, azaldu du María Albalá ESICeko Berrikuntza Institutuko (ICEMD) Innovation Hub-eko zuzendariak unibertsitateak egindako Innovation Series: turismoa txostenaren aurkezpenean.

Luxuzko turismoa eta erosketak dira eraldaketarako aukera hori hobekien baliatzen ari diren segmentuetako bat, ESICeko bozeramailearen arabera: “Orain gehien bidaiatzen ari direnak, gainera, erosteko ahalmen handiena duten pertsonak dira”. Potentzial handiko turismoa da, kalitate handiagoko bidaiariak etortzea sustatzen baitu: batez besteko txartel altuena Madrilgo Salamanca auzoan dago (1.011 euro), atzetik ditu Puerto Banus Malagan (994 euro) eta Diagonal (973 euro) eta Gracia pasealekua (850 euro) Bartzelonan.

Hala ere, mugak itxita, erosketa-turismoak bizirauteko modu berriak bilatu behar ditu. Horietako bat live stream shopping (denbora errealean emandako erosketak) da. Zuzeneko konexioak dira, eta une horretan bertan eros daitezkeen produktuak sustatzen dira, teletiendarekin gertatzen zen bezala. Estrategia hori gauzatu zuen Forest Cabin edertasun-produktuen kate txinatarrak, zeinak herrialdeko 300 saltokiak itxi behar izan zituen, baina salmentak % 20 igotzea lortu zuen aurreko urtearekin alderatuta. Alibabako Taobao Live plataformak zazpi aldiz bezero gehiago jaso zituen otsailean, eta Pinduoduo nekazarientzako aplikazioaren emanaldiak otsailetik martxora bitartean bost aldiz handitu ziren. Txinan 526 milioi ikus-entzule lortzea espero da zuzeneko emankizunetan, sozializatzeko edo erosteko.

Daigouren irudia

Testuinguru horretan agertzen da daigouaren irudia. “Hiriko hainbat boutike bisitatzen dituen eta zuregatik erosten duen norbait da. Bidaia murrizketa guztiekin, horrelako profilek gora egin dute “, esan zuen Albalak. Txostenaren arabera, profesional horien gastuak 40.000 eurora irits daitezke astean, eta Espainian dituzten irabaziak 1.000 euro ingurukoak dira, Txinara luxuzko artikuluak bidalita. Zergatik aukeratuko luke norbaitek zerbitzu hori kontratatzea, zuzenean web-orriaren bidez erosi beharrean? “Esperientziaren zati bat da, erosketak gamifikatzeko prozesu bat. Are gehiago, bidaiei berriro ekiten zaienean, nahi duzuna eros dezakezu helmugara iritsi aurretik, eta iristean jaso. Ekipaje arinak bidaiatzeko modu bat “, azaldu du ESICeko bozeramaileak.

Teknologia da aldaketa horiek eraikitzen ari diren oinarrietako bat, baina ez da ikuspegi nagusia izan behar. “Oso ondo pentsatu behar dugu zer balio eskaintzen digun teknologia horrek pertsona gisa. Lagundu egin behar du, ez du estres gehiago sortu behar eta esperientziaz gehiago gozatzea eragin behar du “, gaineratu du Albalak. Ideia horrekin bat etorri zen Pablo Gago Room Mateko berrikuntza zuzendaria, eta behin eta berriz esan zuen sekretua esperientzia pertsonalizatuetan dagoela. Aplikazio digitalen bidez lortzen diren datuek bezeroak hobeto ezagutzen laguntzen badute ere, ez da giza ukitua galdu behar. “Teknologia oso ondo dago, tresna bat da, baina pertsonek prestatu behar dute esperientzia hau”, adierazi du Room Mateko bozeramaileak.

Egilea Andoni Beitia