Espainiako Gobernuak espero du auto elektrikoen salmentak berriro abiaraztea, espero baino askoz ere gutxiago, bihar onartuko baitu automobilgintzaren sektoreak Perte plana (Ekonomia Berreskuratzeko eta Eraldatzeko Proiektu Estrategikoak), ibilgailu elektrikoaren eta konektatuaren aldeko apustuan oinarrituta.

Reyes Maroto Industria ministroak iragan astean Bartzelonan iragarri zuenez, “Albiste bikaina izango da, Espainia mugikortasun elektriko eta konektatuaren abangoardian kokatuko baitu”.

Marotok azpimarratu du “herrialde mailako konpromisoa” dela, prest dagoen sektore batetik eta lerrokatuta dagoen kontsumitzaile batetik. Nahiz eta gobernuaren ordezkariaren baikortasuna ez duen kontsumitzaileak partekatzen, subiranoa baita bere erabakietan, izan ere, herritarra ez dago, ezta hurrik eman ere, ibilgailu elektriko bat babesten, gaur egun askoz garestiagoa dena, autonomia gutxiago duena, kargatzeko askoz denbora gehiago behar duena eta, gainera, ibilgailu konbentzional batek baino askoz ere puntu gutxiago dituena.

Eta datuek ez dute engainatzen. EAEn 830 auto elektriko baino ez dira saldu 2021eko lehen seihilekoan, eta 12.495 matrikulatu dira, guztizkoaren % 6,6 baino ez. Nafarroan, gauzak ez dira askoz hobeto joan: 224 elektriko saldu dituzte, guztira 3.876, % 5,7.

Gainera, erakundeen ordezkariek automobilaren etorkizunari buruz egindako adierazpenek kontsumitzailearengan sortutako nahasmenduak, kobidak eragindako krisi ekonomikoaz gain, Espainiako Estatuko automobilen merkatua Europako batez bestekoaren gainetik hondoratu du; izan ere, 2021eko lehen seihilekoan 456.833 ibilgailu baino ez dira saldu, urte arrunt batean baino % 34 gutxiago.

Horregatik, Espainiako Gobernuak garrantzi handia eman nahi dio Europar Batasunaren postkovid funtsen kargura Espainiaren susperraldi eta eraldaketa ekonomikorako proiektu estrategikoetako lehenengoari, ibilgailu elektriko eta konektatuaren aldeko apustuan zentratuko baita.

Plana Moncloan aurkeztuko diote gaur sektoreari, Pedro Sanchez Espainiako Gobernuko presidentea eta Reyes Maroto Industria ministroa buru dituen ekitaldian.

Helburua da Espainiako Estatuak, Europako bigarren ibilgailu-ekoizlerik handiena eta munduko zortzigarrena denak, nahiz eta fabrikatzaile propiorik ez izan, bere lidergoari eustea errekuntza-ibilgailuen aroa gainditu ondoren.

Egilea Andoni Beitia