“Donostia-Biarritz. Bi hiri, helmuga bat “da Frantzia-Espainia mugaren bi aldeetan dauden herri horiek sortu duten marka turistikoa, nazioarteko merkatuan baterako erakargarriak sustatzeko, hala nola euskal kostaldea, gastronomia, kirola eta kultura.

Lehenengo ekimenetako bat autobus anezka edo “navette” berria izango da. Garraio horrek turistak hiri batetik bestera lekualdatzea bultzatzeko eta bi udalerrietako biztanleen bisitak sustatzeko jarri du martxan, eta asteazkenero, ostiralero eta igandero (uztailaren 14tik abuztuaren 31ra) banatzen dituzten 50 kilometroak lotuko ditu. Ibilbideak ordubete irauten du eta PCR negatiboa edo COVID pasaportea behar dira.

Bi ordutik behin, Donostiatik, autobus geltokitik, 10: 00etatik 20: 00etara irtengo dira, eta Biarritzetik, Charles Floquet etorbidetik, 09: 00etatik 19: 00etara.

Prezioak 10 eurokoak izango dira joan-etorriko ibilbiderako (5 euro 16 urtetik beherakoentzat) eta txartelak baterako webgunearen bidez edo bi hirietako turismo bulego nagusietan erosi ahal izango dira. Bi hiriek baloratu dute zerbitzuak datorren denboraldian denbora gehiago irautea, herritarrek proiektuari emandako erantzuna ona bada.

Bisitak “publiko berrietara” iristea eta “urtarorik gabe uztea” dira bi hirien helburu turistiko nagusiak, udako denboraldiaz harago joan daitezen; izan ere, webgune bateratua garatu dute (www.sansebastianbiarritz.com), eta datorren asteazkenean, uztailaren 14an, autobus zerbitzu zuzena jarriko dute martxan bi herriak elkartzeko.

Marka komuna Cristina Lage Donostiako Turismo zinegotziak eta Ricard Tardits Miarritzeko Udaleko alkateorde eta arlo bereko titularrak aurkeztu dute astelehen honetan Donostian egindako prentsaurreko batean, eta beste udal arduradun batzuekin eta sektoreko Gipuzkoako ordezkariekin batera egin dute agerraldia.

Lagek azaldu duenez, estrategia komuna, sektore publikoa eta pribatua inplikatzen dituena, joan den urritik Gipuzkoako hiriburuko eta Biarritzeko turismo erakundeek garatutako “lan eskerga” baten emaitza da, orain gauzatu dena eta duela hilabete pasatxo euren alkateek sinatu zuten lankidetza memorandumaren ondoren.

Nabarmendu duenez, kostaldeko bi hiriek eta horien lurraldeek, 1,5 milioi biztanle inguru dituztenak, “Helmuga bakarreko” eta “ospe handiko” marka hori abiarazi dute, atzerriko publikoarengana “hobeto iristeko”, batez ere Europa iparraldekoengana eta asiarrengana, eta eremu horretan gozamena “goi-denboralditik kanpo” ere ahalbidetzeko.

Aldi berean, “Hurbileko” bisitariei batez besteko egonaldia luzatuko dien helmuga bat eskaini nahi diete, “Eskaintza anitzago baten bidez”, “Bi hiri ahizpa horien mugimendu eta truke kultural, sozial eta ekonomikoari” balioa emanez.

Donostiako zinegotziak gaineratu duenez, “Bi hiri, helmuga bat” “hiri helmuga txiki edo ertainak” bilatzen dituzten, naturguneei garrantzia ematen dieten, hala nola, itsasoari eta mendiari, kulturaz eta “bizi-kalitate handiaz” gozatu nahi duten edo gastronomia edo kirol arloko “esperientziak” bizi nahi dituzten bidaiariei zuzenduko zaie.

Nahiz eta herrialde ezberdinetan egon, Donostia eta Biarritz euskal “kultura eta hizkuntza” partekatzen dituzten ondoko hiriak dira, “Belle époque” delakotik jasotako “glamourrean bilduta” egoteaz gain, “Goi mailako sukaldaritzaren nazioarteko erreferente” eta surfaren moduko kirol diziplinetan.

Richard Tarditsek, bere aldetik, bi euskal hiriek garatu nahi duten “elkarlanaren lehen urratsa” dela esan du, eta “munduko helmuga turistikoen mapan” kokatzen dituen helmuga bakarra dela gaineratu du.

Egilea Andoni Beitia