Espainiako Gobernuak, dirudienez, jakin badaki automobilgintzaren industria Estatuko lehena dela – Espainia Europako bigarren auto ekoizlerik handiena da, eta munduko zortzigarrena –, eta etorkizuna ziurtatzeko elektrifikaziotik pasatzen dela, bai ala bai, baterien bidez edo hidrogenoaren bidez, 4.295 milioi euro injektatuko ditu errekuntzako ibilgailutik motor elektrikoko ibilgailura igarotzea bultzatzeko. Eta Ekonomia Berreskuratu eta Eraldatzeko Proiektu Estrategikoaren barruan dauden Europako funtsen laguntzarekin egingo du.

Proiektua funtsezkoa da Euskal Herriarentzat ere, ez baita ahaztu behar automobilgintzaren sektorea lehen industria dela, bai EAEn, bai Nafarroan, Mercedes Benz eta Volkswagen bezalako automobil-plantekin Gasteizen, eta Volkswagen ere bai Nafarroan; pneumatikoena, Michelin eta Bridgestone-Firestone bezalakoena; osagaiena, Gestamp, CIE eta abar luze bat; elektrolingeroko teknologiarena, adibidez, Ingetainstalatzeko instalazio berriarena, eta instalazio berriarena;

Nolanahi ere, Pedro Sanchez Espainiako Gobernuko presidenteak automobilgintzaren eta energiaren sektoreari atzo aurkeztutako PERTEk 4.295 milioi euroko injekzio publikoa ekarriko du, Next Generation EU Europako funtsen diruarekin finantzatuta, batez ere.

Finantza-baliabideak automobilgintzaren balio-kate osoko jarduketetara bideratuko dira, ikerketatik eta garapenetik, mihiztatzetik edo bateriak fabrikatzetik, bai eta beharrezkoak diren lehengaiak ateratzetik ere, Espainiako Estatua elektromugikortasuneko hub europar bat bihurtzeko.

Eta erabaki hori funtsezkoa da; izan ere, nahiz eta Estatua automobilen munduko eraikitzaile handia izan, fabrikatzaileak frantziarrak, alemaniarrak, italiarrak edo estatubatuarrak dira… eta horiek kezkatuta zeuden ibilgailu elektrikoen salmenten aurrerapen motelagatik – Aurtengo lehen seihilekoan Euskal Herrian egiten dituzten salmentak guztizkoaren % 6 baino ez dira –, hala nola kargatzeko azpiegiturarik eta, batez ere, bateriak bezalako funtsezko osagaiak dituzten plantarik ez dagoelako.

Espainiako Gobernuko presidenteak atzo azpimarratu zuenez, inbertsio publiko horrek “eragin biderkatzailea” izango du sektore pribatuan; izan ere, 2023rako 19.000 milioi euro ingurukoa izango dela kalkulatu du. Zifra “erraldoiak eta bikainak” dira, “Erronka merezi duelako”, adierazi du Sanchezek.

Reyes Maroto buru duen Industria Ministerioaren aurreikuspenen arabera, laguntza publikoen eta inbertsio pribatuaren baturak 24.000 milioi euro inguru suposatuko ditu Espainiako Estatuko industria eraldatzeko proiektu nagusirako, eta horri esker, sektorea “munduko lehen lerroan” kokatuko da.

“Datozen 10 urteetan, automobilgintzaren industriak inoizko aldaketarik handienari egin behar dio aurre”, nabarmendu zuen Pedro Sanchezek, Europa Pressen arabera, eta orain “planifikatzeko eta aurrea hartzeko” garaia dela, sektorea modernizatzeko ibilbide-orri bat gauzatzeko.

Espainiako Gobernuko arduradun nagusiak azaldu duenez, 1.000 milioi euro inguru auto elektrikoak erosteko pizgarrira bideratuko dituzte, eta beste 1.000 milioi euro, bigarren fasean, elektrifikatutako modeloetarako karga-puntuak zabaltzeko erabiliko dituzte.

Gaur Ministroen Kontseiluan onartuko duten PERTEren helburua Estatuko automobilen industria sendotzea da, 2030ean Espainiako Barne Produktu Gordinaren (BPG) % 15era irits dadin, eta gaur egun, berriz, % 11ra. Hori bai, lehenik eta behin kontsumitzailea animatu beharko du parke mugikorra berritzera, salmentak % 34 beherago baitaude, eta hiri mailan autoaren erabilera mugatzen duten mezuek ez dute ezertan laguntzen

Egilea Andoni Beitia