Kapschek mugikortasun adimendunean berrikuntzak egin ditu

Madril, Bilbo eta Bartzelonako Kapschen Berrikuntza eta Garapenerako Espainiako Zentroak talentuaren bikaintasun-gune gisa berretsi dira konpainiaren barruan, garraio adimenduneko sistemetarako (ITS) teknologiaren, zerbitzuen eta soluzioen nazioarteko hornitzailea baita. Ehun bat adituk osatutako taldeari esker, I+G+Bari egindako ekarpenari esker mundu mailako proiektuak abian jarri ahal izan dira, eta horiei esker irtenbide teknologiko berritzaileak, eraginkorragoak eta jasangarriagoak eman dira mugikortasunaren hainbat arlotan. Kapschek konpromisoa hartu du lidergo globala lortzeko kalitateari eta berrikuntzari dagokienez, eta, horretarako, bere diru-sarrera guztien % 10 inguru inbertitzen du urtero ikerketan eta garapenean, eta horrek mesede egiten dio konpainian kualifikazio handiko talentua sustatzeari.

Hala, Smart Cityko estrategiaren garapena, mugikortasun adimentsu eta integratuaren ikuspegiarekin, kutsadura gutxitzea ahalbidetzen duten eta edozein gertakariren aurrean erantzuteko azkartasun handiagoa ematen duten irtenbideen bidez, konpainiak Espainian dituen instalazioetatik egiten ari da. Estrategia horren zati bat EcoTrafiX Kapschek hiri-mugikortasuna kudeatzeko duen irtenbidea da, EcoTrafix Controller funtsezko osagaia duena, trafikoa erregulatzeko, eta Espainian ezarrita dago mundu osoan. Konpainiaren berrikuntza-zentroek ere, gure herrialdean, EcoTrafix zaintzen dute, maila globalean landutako proiektuetarako.

Era berean, Kapschen irtenbideen portfolioan dagoen GLP (Geo Location Platform) plataformaren garapenaren zati bat konpainiaren Espainiako Berrikuntza Zentroetan egiten da. PGL datu geoespazialen tratamendu masiborako plataforma bat da, eta satelite-bidesaria emateko erabiltzen da. Zirkulazioaren egoera zehazteko aukera ere ematen du, ibilgailuetatik jasotako GNSS (Global Navigation Satellite System) datuetan oinarrituta. Gaur egun, PGL plataforma, duela urtebete baino gehiagotik, kamioientzako Bulgariako bidesari satelitearen sistema nazionalaren parte da, eta, gainera, hodeian eskuragarri dago SaaS (Software as a Service) aplikazio gisa erabiltzeko. Sistemaren software-arkitektura diseinatzea eta datu geoespazialak tratatzeko algoritmoak garatzea konpainiak Euskadin duen Berrikuntza Zentroaren ardura izan da.

Kapscheko langileen talentuaren beste adibide bat SmartTOLL bidesari kanalizatuaren soluzioarekin lotuta dago. SmartTOLL aplikazioaren garapena ingeniari espainiarrek egin dute eta, horiei esker, gaur egun 5 herrialdetan dago (Espainia, Mexiko, Brasil, Argentina, Kolonbia), gutxi gorabehera 400 bidesari-bide, 50 plaza eta 10 kudeaketa-sistema zentral hartzen dituena. Irtenbide horri esker, egungo bidesari-sistema teknologikoki modernizatu ahal izan da, eta bideen edukiera ibilgailu/ordu kopuruko unitateetan nabarmen handitzea lortu da, eskuragarri dauden ordainbideak areagotuz eta, azken batean, bidesarian ibilgailuak igarotzearekin lotutako igarobide-, kobrantza- eta kudeaketa-izapideak arinduz.

Espainiatik ere Kapscheko adituak lanean ari dira ibilgailu konektatuaren teknologia (V2X) garatzen, segurtasunerako eta mugikortasunerako funtsezko aplikazioak ahalbidetzen dituen azpiegitura teknikoa eskaintzen duena, bai eta Wonderware teknologian oinarritutako tunelen eta zubien soluzioa garatzen ere, soluzioen garapenean, hiriko eta hiriarteko tunelen kudeaketan eta ustiapenean 25 urtetik gorako esperientzia emanez.