Gipuzkoako Bazkundeak eta Enantio World SLk lankidetza-hitzarmena berritu dute, eta hasiera batean jarritako helburua zabaldu dute, merkatuaren zaintza nazioarteko merkatuetan dauden Gipuzkoako enpresen eskura jartzen den produktu gisa txertatuz.

Lankidetzaren lehen urtean, 20 aurkezpen, webminar eta txosten baino gehiago egin dira, enpresek beren bezeroen merkatuak hobeto ezagutzeko erabil ditzaketen nazioarteko merkataritza-transakzioen informazio publikoa erakusteko.

Jasotako esperientziak harrera ona izan du enpresetako zuzendarien aldetik, baina gure enpresen artean informazio mota hori sistematikoki ustiatzeko ohitura falta dagoela ikusi da. Hori dela eta, zaintza-prozesu horretan enpresei laguntzeko erabakia hartu dugu, merkatu amerikarreko zenbait herrialdetako enpresetan zaintza-kultura garatuagoa ezartzeko

Merkatua zaintzeko kultura garatzea, informazioa gero eta ugariagoa eta eskuragarriagoa den mundu aldakor honetan.

Gipuzkoako Bazkundeak eta Enantiok nazioarteko merkatuen ikuspegia partekatzen dute, zeinetan aldaketak gertatzen ari dira eta hiru funtsezko faktorek gidatuko dituzte aldaketa hauek: merkataritza-transakzioen informazioaren digitalizazioa, informazio hori gero eta herrialde gehiagotan publikoa izatea -NBEren eta Munduko Merkataritza Erakundearen jarraibideak direla eta. Izan ere, neurri hori mundu mailako iruzurraren eta trafiko ez-zilegiaren aurkako borrokaren neurri onenetariko bat dela balioesten dute- eta adimen artifizialaren erabilera informazio guzti horren analisia egiteko.

Gure inguruan enpresen datu-baseekin lanean jarraitzen genuen bitartean, zeinetan eskura genuen informazio bakarra jarduera-kodeen araberako jarduera normalizatuaren deskribapena zen EEBBtan hasiak ziren enpresen arteko transakzioen informazioa merkaturatzen. Gaur egun, hogeita hamar herrialdek baino gehiagok, eta goranzko joerarekin, liberalizatu egin dute inportazio-esportazioko merkataritza-transakzioen informaziorako sarbidea, eta horrek merkataritza-zaintzako praktikak bultzatu ditu, informazio hori ustiatuz eta aztertuz.

Ez hackerrak, ez hotzetik sortutako espioia.

Enpresa gutxi ez dira batzuetan garondoan lehiakideen arnasa sentitzen dutenak, Estatu Batuetan bezero bati egindako salmenta bakoitzaren ondoren lehiakideek k bezero horri bisita komertziala egiten diotela egiaztatzen dutenean. Interneten ematen zaizkigun kostu txikiko zerbitzu askoren negozioaren oinarria pertsonen informazioa, ohiturak eta lehentasunak diren mundu honetan, ez dugu zalantzarik izan behar teknika berberak aplikatzen direla jada enpresen esparruan; beraz, ez genuke harritu behar lehiak gure bezero-zorroa ezagutzea informazio hori publikoa den herrialde horietan. Galdera, agian, kontrakoa izan beharko luke. Ezagutzen al dugu guk lehiakideen produktuak erosten dituztenak?

Lehiakideak zaintzea inoiz baino errazagoa da.

Nazioarteko merkatuetan diharduten Gipuzkoako enpresen eskura jartzen den merkataritza-transakzioei buruzko informazio-zerbitzua sustatzeko eta merkaturatzeko hasierako akordioa. Kanpo-merkataritzako Big Data zerbitzuak 2018. urtetik aurrera egindako 900 milioi merkataritza-eragiketari buruzko informazioa du, eta hilero eguneratzen da, 30 herrialdetan beste edozein herrialderekin egindako inportazio-eragiketak gehituz.

Horrela, Gipuzkoako enpresek gaur egun beste herrialde batzuetako enpresek erabiltzen eta ustiatzen duten informazioa eskuratu ahal izango dute, beren merkataritza-jarduera bideratzeko eta bezero potentzialak identifikatu ahal izateko, lehiakideen identifikazioaren bidez. Informazioa eskuratzeko bi modu daude, trebetasunen eta denbora erabilgarriaren arabera. Lehenengo aukera Internet bidez da, Enantio plataforman sartuta. Bertan, erabiltzaileak egoki iritzitako bilaketak egin ahal izango ditu, herrialdearen, produktuaren edo merkataritza-transakzioetan parte hartzen duten enpresen izenaren arabera. Aukera horrek denbora gehiago eskatzen dio erabiltzaileari, baina ordainetan malgutasun handiagoa ematen dio informazioa gurutzatu eta aztertzeari dagokionez. Bigarren aukera, berriz, merkatua zaintzeko txostenak egitea da. Txosten horiek aurrez zehaztu behar dira enpresarekin, eta Gipuzkoako Bazkundeak egiten ditu, Enantio plataforman dagoen informazioan oinarrituta.

Lehia zaintzeko aukera inoiz baino errazagoa da gaur egun; izan ere, egiten dituen salmentak monitorizatu daitezke, bezero-zorroa, salgaien pisua, eragiketen zenbatekoak eta salgaiak entregatzeko datak ezagututa. Batzuetan, salgai-motaren arabera, prezioen konparazioa ere egin daiteke, prezio unitarioen analisiaren bidez.

Une erabakiorra. Merkataritza-arrakastara bideratuta.

Enantio World S.L. oinarri teknologikoko enpresa donostiar bat da, duela 4 urte baino gehixeago sortua enpresen arteko nazioarteko transakzioen informazioa ustiatzeko Big-Data analisi-teknologia aplikatuz. Enpresa bakoitzak merkatua aztertzeko eta zaintzeko bere estrategia garatu ahal izateko on-line formatu batean dituen zerbitzuen bilakaera izan da Gipuzkoako Bazkundearekin sinatutako akordioa ixtea ahalbidetu duen gakoa.

Egilea Admin