Paul Liceaga Gipuzkoako Hotelak elkarteko zuzendariak adierazi duenez, hoteletako erreserbak “oso motel doaz”. “Itxaropena badago, baina oso neketsua izango da guztientzat udaren hasieran espero genituen okupazioak izatea”, azpimarratu du.

Donostiako prentsaurreko batean egin ditu adierazpen horiek Liceagak. Bertan, Gipuzkoako Hotelen eta Donostia Turismoaren artean Donostia turismo-helmuga gisa sustatzeko eta posizionatzeko sinatutako hitzarmena aurkeztu du, eta Cristina Lagé Turismo Iraunkorreko zinegotzia ere bertan izan da.

Lurraldeko hotelen elkarteko arduradunak azpimarratu duenez, “Testuingurua oso zalantzazkoa da”, eta, adierazi duenez, “Egunero albiste desberdinak ateratzen dira, eta horiek ematen diren neurrian eta gertatzen diren moduan, eskaera sentikor baten aurrean, eragin handia dute, bai dauden erreserbetan, bai erreserba-asmoan”.

Hala ere, Paul Liceagak azpimarratu duenez, Gipuzkoako hotelek “kalitatezko eta balio erantsi handiko zerbitzuak eskaintzeko gaitasuna eta eragin handia dute, xede-publikoari profesionaltasuneko eta kalitateko mezu bat helarazteko, segurtasun-testuinguru batean haien itxaropenei erantzun ahal izateko”.

Horren ildotik, esan du, okupazio aurreikuspenen aurretik, “Aurten errazagoa izango da gertatu zena esatea, gertatuko dena baino”; izan ere, “Funtsean estatukoa” den publiko objektibo baten aurrean, “Azken orduko erabakiak har ditzaketela”, erreserbak “oso motel” doaz.

Hitzarmena

Bestalde, DSS Turismoak eta Gipuzkoako Hotelek, hiriko hotel-establezimenduen eskaintzaren % 76 ordezkatzen duen elkarteak, akordio bat sinatu dute. Akordio horren arabera, 21 hotelek 113 logela utziko dituzte doan Gipuzkoako hiriburua merkatu estrategikoetan turismoa sustatzeko, preskriptore profesionalen bidez, hala nola touroperadore edo kazetari espezializatuen bidez.

Logelak destinoa sustatzeko ekintzetarako erabiliko dira, hala nola ‘fam trips’ (agente edo touroperadoreentzat), ‘Press trips’ (prentsa-bidaiak estatuko edo nazioarteko hedabide ospetsuetan erreportajeak idatziko dituzten lehentasunezko merkatuetako kazetarientzat), ‘Blogger trips’ (audientzia eta profil estrategikoa duten ‘influencers’ -entzat), besteak beste.

Cristina Lagek Donostiako hotelen konpromisoa eskertu du; izan ere, “Kontuak itxita egon behar zutela esaten zutenean, ateak ireki zituzten hiri eta herrialde mailako erabaki batean”, eta, sektoreak egindako “sakrifizioagatik”, sustapen akordio hori “urrea” dela uste du.

Bestalde, Liceagak Turismo zinegotziaren argudioak sinatu ditu, eta logelen lagapen hori “hiriko eta, hedaduraz, lurraldeko hotelen konpromisoaren erakusgarri” izan behar dela adierazi du.

Egilea Andoni Beitia