Ibilgailu elektrikoaren epean automobilaren balio-katea eraldatzeko aurreikusitako laguntzak zati berdinetan banatuko dira, itzuli beharreko diru-laguntza eta maileguetan, eta proiektuek gutxienez 40 milioi euroko inbertsioa izan beharko dute, Raül Blanco Industriako idazkari nagusiaren arabera.

Ministroen Kontseiluak asteartean onartu zuen 2023ra arte 4.295 milioi euro publiko (gehienak Next Generation funts europarretik) sartuko dituen ibilgailu elektriko eta konektatuaren (VEC) susperraldi eta eraldaketa ekonomikorako proiektu estrategikoa, 19.700 milioi euro baino gehiagoko inbertsio pribatuak mugiaraziko dituena.

Guztira ia 25.000 milioi euro dira, sektorea kontsumitzaileek eta, batez ere, Europako Batzordeak ezartzen dituzten eskakizun berrietara egokitzeko armategi bat. Bruselak aste honetan iragarri duenez, 2035ean debekatu egingo dute errekuntzako autoen salmenta, eta, ondorioz, sektorea erabat birmoldatuko dute. Zer funts izango dute enpresek erronka horretarako?

Baliabide propioak eta finantzaketa lehoiaren zatia izango dira ( % 78), baina EBren ekarpenaren letra txikiak, Espainiako Gobernuaren bidez bideratuak, konpainiek jasotzen duten diruaren zati bat itzuli beharko dutela esan nahi du.

Diru publiko guztizkotik, 2.975 milioi Espainiako VEC garatzeko eta fabrikatzeko jarduera integralera joango dira, eta kopuru horretatik, 1.500 milioi inguru diru-laguntzak izango dira, eta beste 1.500 milioi mailegu, Blancok Madrilgo Ex

Laguntza horiek jaso ahal izateko, gutxienez bost trakzio-konpainiak osatutako enpresa-taldeek aurkeztu beharko dituzte proiektuak, eta inbertsioak gutxienez bi autonomia-erkidegotan izan beharko du eragina.

Gainera, bateria-planta bat, ibilgailu elektrikoak ekoizteko eta osagaiak fabrikatzeko plataformak, enpresa txiki eta ertainak % 40 integratzea eta gutxienez 40 milioi euroko inbertsioa izan beharko dute.

Osagarri gisa, konektibitatearekin, prestakuntzarekin edo ekonomia zirkularrarekin lotutako ekintzak baloratuko dira, Blancok gaineratu duenez, helburua Europako funtsak aprobetxatzea da, hamar urte beharko ziratekeen hori egiteko. Iraultza oso bat izango da, batez ere sektorearen bizkar gainean, planteatzen ari den finantzaketa-eskemaren arabera.

Baterien arloan, Espainiak eta Europak Asiako herrialdeekiko mendekotasuna saihesteko duten erronka handietako bat, enpresa asko Espainian kokatzeko interesa agertzen ari direla esan zuen, eta laster horren inguruko berri onak izango direla “oso ziur” daudela esan zuen, are gehiago Perte onartu ondoren.

Bestalde, Blancok azpimarratu du Gobernuak “modu erabakigarrian” egin nahi duela aurrera Industriaren aldeko Estatu Ituna sinatzeko, eta horretarako, “Testu baten inguruan” eragile sozialekin eta enpresaburuen elkarteekin adostasunera iritsi direla azpimarratu du.

Blancoren arabera, testu hori Legebiltzarrean ahalik eta adostasun handienera iritsiko da, eta talde nagusiekin eztabaida izan dela ziurtatu du.

Industria politikan ildo “argiak” eta egonkorrak izatea da helburua, baita etorkizunerako tresna sendoak eta Industria Legean aldaketak egitea ere, hurrengo hamarkadari begira araudi egonkorra izateko.

Egilea Andoni Beitia