Unibertsitateko ikasleen % 1,3 gehiago datorren ikasturtean

Euskadin ikastetxeak dituzten unibertsitateek hirugarren urtez jarraian egin zuten gora ikasleak 2019/20 ikasturtean. Ikasturte horretan, guztira, 68.237 matrikula erregistratu ziren, hau da, % 1,3 gehiago aurreko ikasturtearekin alderatuta. Gainera, 14.002 pertsonak amaitu zituzten unibertsitate-ikasketak 2020an, 2019an baino % 8 gehiagok, eta % 57 emakumeak izan ziren.

Eustat Euskal Estatistika Erakundeak egindako datuen arabera, Euskal Autonomia Erkidegoan ikastetxeak dituzten unibertsitateek hirugarren urtez jarraian egin zuten gora ikasleak 2019/20 ikasturtean.
Unibertsitate publikoak unibertsitateko ikasleen % 72 hartu zituen, eta horrek esan nahi du azken urteetako beheranzko joerari eutsi zaiola; izan ere, 2010/11 ikasturteaz geroztik, ikastetxe publikoak aukeratu dituzten ikasleen proportzioa % 9 jaitsi da.

Graduko ikasketetan, irakaskuntza publikoa aukeratzen duten ikasleen proportzioa ia berdina da ( % 71).
% 62ra jaitsi da masterretan, eta % 87ra igo da Euskadin egiten diren doktoregoetan. Lurraldeari dagokionez, ikasleen % 58k Bizkaiko unibertsitate-zentroetan egin zituen ikasketak, % 29k Gipuzkoan eta % 13k Araban.

Emakumeen proportzioa “nabarmena” izan zen graduko ikasketetan, Eustaten arabera, eta % 55era iritsi zen, gizonen aldean 10 puntuko aldearekin.

Era berean, nabarmentzekoa da emakumeen aldeko aldea adin txikienetan (18 eta 21 urte bitartean), adin-tarte horretan emakumeen aldeko aldea portzentajezko 12 eta 15 puntu artekoa izan baitzen.

Horren aurrean, master ofizialetan eta doktorego programetan parekotasuna egon zen bi sexuen artean, Euskal Estatistika Erakundeak jakinarazi duenez.

Gehien eskatutako graduak

Gehien eskatutako graduen rankinga ia ez zen aldatu aztertutako aldian, eta matrikulatutako ikasleen erdia hamaika titulaziotan kontzentratu zen: administrazioa eta
Enpresen Zuzendaritza (5.633), Lehen Hezkuntza (4.137), Zuzenbidea (3.496), Psikologia (2.794), Ingeniaritza Mekanikoa (2.118), Haur Hezkuntza (2.117), Medikuntza (1.851), Gizarte Hezkuntza (1.546), Erizaintza (1.524), Industria Teknologiaren Ingeniaritza (1.420) eta Gizarte Lana (1.386).

Hogeita zortzi gradutan, sexuen arteko oreka egon zen, hau da, 2018/19 ikasturtean baino lau gehiago, nahiz eta guztizkoaren % 27 baino ez ziren izan. Besteak beste, Ingurumen Ingeniaritza, Arkitektura, Enpresen Administrazioa eta Zuzendaritza, Fiskalitatea eta Administrazio Publikoa eta Ingeniaritza Kimikoa izan ziren ikasleen banaketa zuzenena izan zutenak.

Parekotasunik izan ez zuten titulazioak erdibana banatu ziren emakumeen gehiengoa izan zutenen eta gizonen presentzia handiena izan zutenen artean. Ildo horretan, nabarmendu behar da, beste behin ere, ikasketa maskulinizatuenak ingeniaritza-adarrekoak izan zirela, eta emakumeen laurdena baino gutxiago izan zuten ia karrera guztiak talde horretakoak zirela.

Desoreka bereziki nabarmena izan zen Automobilgintza, Komunikazio Elektronika, Marina, Mekatronika eta Industria Digitaleko ingeniaritzetan, non emakumeen proportzioa ez zen % 10era iritsi.

Emakumeen presentzia handiena izan zuten titulazioak Haur Hezkuntza, Pedagogia, Erizaintza, Hizkuntza Modernoak eta Kudeaketa, Itzulpengintza eta Interpretazioa eta Kultur Ondasunen Kontserbazioa eta Zaharberritzea izan ziren, baina horietako bakar batean ere ez zen emakumeen ehunekoa % 90etik gorakoa izan.

Eustatek gogorarazi du gradu bikoitz bat unibertsitate-titulu bikoitz bat dela, eta aldi berean bi gradu egiten direla gradu bat baino gehiago baina beste gradu bat baino gutxiago.
Modu independentean egindako bi gradu.