Bilboko Portua % 15 hazi da ekainean eta bolada negatiboa eten du

Bilboko Portuko salgaien trafikoa % 15 hazi da ekainean, eta hautsi egin du Petronorren jarduera txikiagoaren eta zamaketaren grebaren ondorioz sortutako irudi txarraren ondorioz hasitako joera negatiboa. Hala eta guztiz ere, lehen seihilekoaren balantzeak erakusten du % 6,6ko jaitsiera izan dela 15,29 milioi tonaraino zamatutako salgaien kopuruan, hau da, 1,1 milioi tonako galera metatua, nahiz eta geldialdia egin duten ontzien kopurua, 1.273 guztira, 2020an baino bi gutxiago izan aldi berean.

Ricardo Barkala Bilboko Portuko Agintaritzako presidenteak ekaineko datuak nabarmendu ditu; izan ere, hilabete horretan ia 350.000 tona berreskuratu dituzte; izan ere, “Azkenean, arlo askotan argia ikusten hasi dira”, eta “dinamismo ekonomikoa” nabari da, “Denboran irautea” espero duena, batez ere bigarren seihilekoan, BPGren hazkundearen ildotik, eta “pandemiaren aurreko zenbakietara” itzultzea ahalbidetu dezakeena, 20ra arte. Nolanahi ere, portuak 51,5 milioi euroko inbertsio-ahaleginari eutsi dio ekitaldi honetan, AZ1 kaia irailean zabalduz.

Lehen seihilekoaren bilakaera txarraren errua ontziratu gabeko likidoen, petrolio-produktuen eta gasaren beherakada izan da; izan ere, 8,57 milioi tonarekin, eta % 12ko beherakada izan arren, euskal portuko trafiko osoaren erdia baino gehiago, % 56, osatzen dute.

Aldiz, merkantzia orokorraren bilakaera, balio erantsi handiena duena, 4,33 milioi tonarekin, % 4 baino ez da jaitsi urtarriletik ekainera bitarteko aldian.

Ricardo Barkalak nabarmendu zuenez, Petronorrek uda ostean findegiaren jarduera berreskuratzea espero du, eta horrek eragin positiboa izango du euskal dartsena baten merkataritza-jardueran; izan ere, karga lehorraren suspertze ekonomikoa islatzen du dagoeneko, ekainean pandemiaren aurreko trafikoak berreskuratu baitira, 100.000 tona baino gehiago handituta.

Zehazki, nabarmentzekoa da ontziratu gabeko ontzi solidoen bilakaera, % 14,5eko igoera izan baitu 2,39 milioi tonara iritsi arte, eta ibilgailuen salgaiak, berriz, % 8ko hazkundea; izan ere, lagundu gabeko erdi-atoien trafikoa handitu egin da Brexit-aren ondorioz, eta armadoreek indartu egin dituzte Irlandarekin eta Erresuma Batuarekin dituzten lineak. Ildo horretan, ro-ro trafikoak 15.917 unitate batu zituen lehen seihilekoan, % 15 gehiago.

Azken bi hilabeteetako bilakaera ikusita, Bilboko portuko arduradun nagusia baikor agertu zen urtearen bigarren zatiko trafikoaren bilakaerari dagokionez. Hain zuzen ere, Ricardo Barkalak esan du bigarren seihilekoan trafikoa “nabarmen berreskuratzea” espero dutela, aurreko urtearekin alderatuta, eta hiru alderditan argudiatu du.

Alde batetik, esan zuen ez dela ahaztu behar trafikoen beherakada handiena 2020ko azken hiruhilekoan gertatu zela, eta hilabete horietan trafikoa ia erdira jaitsi zela, pandemiaren eta grebak zamaketan izandako ondorioen ondorioz. Bestalde, karga lehorrak bilakaera “oso positiboa” erakusten du, batez ere azken bi hilabeteetan, iazko seihileko trafikoa gaindituz.

Susperraldia pentsarazten duen hirugarren faktorea Petronorrek espero duen hobekuntza da.