Euskal enpresek iaz iaz baino % 2,7 gehiago saldu zuten Internet bidez eta 2019an baino % 5,9 gehiago erosi zuten.

Eustaten arabera, salmenta elektronikoak, batez beste, salmenta guztien % 46,6 eta enpresek iaz egindako erosketen % 40,2 izan ziren.

EAEko establezimenduen ia % 27k, 43.000 inguruk, merkataritza elektronikoa egin zuten, aurreko urtean baino bi hamarren gutxiago.

2020an sortutako negozio-bolumena 22.092,4 milioi eurokoa izan zen egindako salmenta elektronikoei dagokienez, eta 16.784,1 milioi eurokoa erosketei dagokienez.

Bizkaian ( % 5,4) eta Gipuzkoan ( % 2,8) gora egin dute salmentek, eta Araban % 0,8 jaitsi dira. Hiru lurraldeetan igo dira erosketak, % 7,3 Bizkaian, % 5 Araban eta % 4,1 Gipuzkoan.

Saltokien tamainaren arabera, 10 langile edo gehiago dituzten saltokietan trukatzen da diru gehien merkataritza elektronikoaren bidez: salmenta elektronikoen % 81 eta erosketa elektroniko guztien % 70,2.

Merkataritza elektronikoan parte hartu zuten establezimenduen ehunekoak 0,2 puntu egin zuen behera, elektronikoki erosi zutenen kopuruak behera egin zuelako, aurreko urtean baino 0,7 puntu gutxiago; izan ere, salmenta elektronikoak egin zituztenek 0,6 puntu egin zuten gora.

Gaur egun, establezimendu guztien % 24k elektronikoki erosten dute, eta % 7,6k salmenta elektronikoak egiten dituzte. Euskadin bitarteko elektronikoen bidez fakturatutako gehienak, % 74,2, beste enpresa batzuk izan ziren hartzaile, % 24,2 kontsumitzaile partikularrei zuzendu zaie, eta gainerako % 1,7a beste bezero mota batzuen artean banatu zen, administrazio publikoak kasu.

Egilea Andoni Beitia