Publizitatearen monopolioa: Googlek eta Facebookek sektorea kontrolatzen dute Estatuan

Mundu digitaleko multinazional estatubatuar handien pisu handia Merkatuen eta Lehiaren Batzorde Nazionalak (MLBN) ohartarazten duenaren moduko gertaeretan islatzen da; izan ere, horren arabera, Google eta Facebook taldeen artean Espainiako Interneteko publizitatean inbertitzen diren 10 eurotik 7 eramaten dituzte. MLBNk, Joaquin Lopez Lehia Sustatzeko zuzendariak adierazi duenez, gainera, txostena egitean gardentasun falta, gehiegizko kontzentrazioa eta lehia arazoak antzeman dituztela adierazi du.

Hain zuzen ere, Microsoft, Apple eta Amazonekin batera aro digital-teknologikoa kontrolatzen duten konpainiek sektoreak 2019an izan zituen 3.400 milioi euroko diru-sarreren % 70 banatu zuten.

Izan ere, Googlek diru-sarreren erdia baino gehiago lortu zuen eta Facebookek % 20 baino gehiago publizitatean egindako inbertsioen erdia baino gehiago suposatzen duen merkatu batean.

Bilaketa orokorreko motorren publizitateak 1.500 milioi euro inguru ekarri zituen, eta Googlek % 90 baino gehiago bereganatu zuen; displayaren publizitateak (bideoak, bannerrak, sare sozialen formatuak, publizitate natiboa), berriz, 1.950 milioi euro inguru sortu zituen, eta Facebookek, Instagram ere kontuan hartuta, % 40 baino gehiago bereganatu zuen.

Displayren azpisektorean, gehien hazi den arloa euren publizitate-inbentarioa (Facebook, Amazon edo Youtube) saltzen duten plataformek sortutakoa da, 2019an 1.150 milioi euro sortu zituena.

Bestalde, open display delakoak, beste editoreak barne hartzen dituenak, hala nola egunkari digitalak, beren publizitate-espazioa iragarleekin edo agentziekin bitartekarien eta beste plataforma batzuen bidez negoziatzen dutenak, 800 milioi euro bereganatu zituen.

Plataforma handiak ere presente daude hirugarrenentzako bitartekaritza lan horietan, eta Googlek % 50 eta % 70 arteko kuotak ditu, zerbitzu motaren arabera.