Burtsaratzeko irteeren eta energia berriztagarrien sektoreko eragiketa korporatiboen boomak irabazle argia du: inbertsio-banka. Erakundeek asko igo dituzte energia garbien enpresei kobratzen dizkieten komisioak, gastu eta komisio gisa, parkeko debuta ziurtatzeko eta aholkatzeko.

Merkatua enpresa askorentzat itxita egon den une honetan, berriztagarrien enpresak bakarrik atera dira burtsara azken bi urteetan. Inbertitzaileek sektore honekiko duten itxurazko gogoak badu bere kontrapartida. Bankuek nabarmen egin dute gora kokatzea bermatzeagatik kobratutako komisioek, eta, horrela, kobratutako prezioa bikoiztu egin dute, baita inbertitzaileentzat a priori hain erakargarriak ez diren konpainiei (Telepizza edo Parques Reunidos) edo merkatuak tirabiran jarri dituen sektoreei (sustatzaileei eta bankuei, adibidez) kobratutako prezioa ere. Hau da, bankuek sumatu dute etorkizun handiko negozio berriztagarriak, kasu askotan, martxan ez dauden proiektu askotan oinarritzen denak, arrisku handia dakarrela.

Acciona Energiak ere, Espainiako merkatuan estreinatu den azken enpresak eta 2015etik izan duen estreinaldirik handienak, Telepizzak, Metrovacesak edo Unicajak baino gehiago ordaindu du. 59,28 milioi euro inguru ordaindu dizkie Citi, Goldman Sachs, JP Morgan eta Morgan Stanley buru dituzten finantza erakundeei. Gastu eta komisioetara bideratutako zenbateko hori Entrecanales familiak Burtsan jarritako guztiaren % 3,9 da. Zenbateko horren barruan sartzen dira CNMVri, BMEri eta Iberclearri ordaindu beharreko tasak ere.

Acciona Energiak, hala ere, etekina atera dio inbertitzaileek proiektu berriztagarriak martxan jartzen hamarkadak daramatzan enpresa bati emandako konfiantzari. Bankuek komisioak erdira murriztu dituzte, sektoreko azken debutei kobratu dietenaren aurrean.

Acciona Energiaren osteko berrienak Ecoenerrenak izan dira, maiatzean egin baitzuen debuta Burtsan, eta % 7,5 ordaindu zien bankari horregatik. Enpresak % 50era murriztu behar izan zuen aurreikusitako kapital-handitzea, eta 100 milioi bereganatu zituen hasieran aurreikusitako 200 milioietako maximotik. Estreinaldian, eroriko handiak izan ziren lehen jardunaldian, eta Opdenergyk, banku koordinatzaileekin batera, parkeko estreinaldia izozkailuan sartzea erabaki zuen. Merkatuan bildutako guztizkoaren % 7,3k Soltec ordaindu zuen iazko urrian bere banku jartzaileei estreinatzeagatik; Solarpackek, berriz, guztizkoaren % 7,1 ordaindu zuen.

Egilea Andoni Beitia