Auto salmentek geldirik jarraitzen dute

Automobilgintzaren sektorea nahasita dago, Matrikulazio Zergaren murrizketarekin, mikrotxipen horniduran izandako krisiarekin edo Europar Batasunak 2035ean errekuntza-autoen salmenta debekatzeko egindako iragarpenarekin. Gainera, Coronavirusen pandemiak sortutako ziurgabetasuna gehitu behar zaio, eta hori guztia turismoen eta noranahikoen salmentetara lekualdatzen da, azken horiek ez baitira erremontatzera iristen.

Gipuzkoan, uztailera arte iazko lehen zazpi hilabeteetan baino % 6,25 auto gutxiago saldu dira, eta bilakaera negatibo hori kontsumo partikularraren portaerari egotz dakioke, % 21,27 jaitsi baita; enpresa-erosketek, berriz, jaitsiera bortitza gelditzea lortu dute, % 44,63 hazi baita.

Propultsio-moduari dagokionez, beste behin ere erakusten da hainbat instantzia publikok, tokikoek zein Europakoek, helarazten dituzten mezuak Gipuzkoako gizartean sakontzen ari direla eta puntuak irabazten dituztela ordezko energiak erabiltzen dituzten ibilgailuen erosketak, erregai tradizionalekin mugitzen direnen aldean, horiek, hala ere, gehiengoa izaten jarraitzen baitute automobil-parkean.

Hala, aurtengo uztailera arte, turismo eta lur orotako ibilgailu elektrikoak erosteko eragiketak % 121,9 hazi ziren aurreko urteko aldi berarekin alderatuta, eta hibridoenak, berriz, % 54,11. Gasak bultzatutako autoek, berriz, % 20,83 egin zuten behera.

Antzeko proportzioetan jaitsi ziren gasolinazko autoen salmentak ( % 20,57) eta dieselak ( % 22,59).

Aurtengo uztaila 2020ko hilabete berarekin alderatzen bada, atzerakadak nabarmenagoak dira eta % 46ra iristen dira Gipuzkoan. Oraingo honetan, pisu handia du iazko uztailean konfinamenduaren hilabeteetan geldituta geratu ziren salmenta guztiak gauzatu zirela, eta, beraz, datuak bereziki onak izan ziren.

Sektoreko patronalek (Anfac, Faconauto eta Ganvam) azaldu dutenez, Estatu osoak partekatzen duen jarrera horretan, mikrotxipen eskasiak eragina izan du, eta horrek atzerapena eragin du turismoen eta lur orotako ibilgailuen entregan, eta erosle potentzialak autora eraman ditu.

Halaber, 2035etik aurrera erregai tradizionalen automobilak saltzea debekatuko duela iragarri zuen Europako Batzordearen adierazpenek sortzen duten “nahasmena” ere deitoratu dute, baita kovid pandemiaren olatu berriak agertzeak sortzen duen “ziurgabetasuna” ere.