Navalen etorkizuna itsasadarraren ertzean dago, baina oraindik hilabete batzuk falta dira ontziola historikoaren norabide berriaren xehetasunak ezagutzeko. Likidazioan Sestaoko instalazioak esleitu zituen enpresa, VGP belgikarra, bat dator asteotan proiektuarekin, eta berriz ere harremanetan jarri da Marina Meridional eta A & M enpresekin, hau da, helburu industriala duten instalazioen azalerarako asmo handiko xedea aurkeztu zuten bi konpainiekin.

Kaiko ia 300.000 metro koadroen % 51 dira, eta, oraingoz, VGPk azalera hori alokatzeko egindako apustua da negoziazioaren oztopo nagusia. Ekimenaren sustatzaileek behar duten lurra erosi nahi dute, baina Belgikako konpainiak beste eskema batekin lan egin ohi du. Industria-nabea eraiki eta giltza eskuan ematen du, alokairu-erregimenean. Biltegi logistikoak merkaturatzeko dinamika bera, horiek baitira bere jardueraren oinarria.

Navalen kasuan, bi baldintzatzailek markatzen dute jabe berria igarotzea. Lehenengoa eta garrantzitsuena da hirigintzak eskatzen duela instalazioen erdia baino pixka bat gehiago manufaktura-erabilerarako erabiltzea. Bigarrena, itsasontzi fabrikatzaile zaharraren kokapena eta azalera da.

Navalek ia 300 metroko luzera duten itsasoko erraldoiak uretaratu ditu, Sestao Knutsen gas-ontzia kasu, eta ontziek ontzigintzari eutsiz gero neurri horietara iritsiko ez liratekeen arren, leku pribilegiatua da ontziola batentzat.

Hori da A & M eta Hegoaldeko Itsas Armadaren apustu nagusia, eta, gainera, aerosorgailuetarako plataforma flotatzaileen fabrika bat, hidrogeno berdea sortzeko zentral bat eta tamaina handiko galdarategi bat martxan jartzea planteatzen dute.

Ekainean, VGP talde logistiko belgikarrak hainbat eskaintza egin zituen instalazioen eskakizun industrialak betetzeko, baina La Navalen hartzekodunen konkurtsoan parte hartu zuten eta orain ontziola bat martxan jartzearen alde dauden bi konpainien eskaintza baino ez da zabaldu. Epaileak La Naval esleitu zion eskaintzailerik onenari, legeak porroten likidazio fasean ezartzen duen bezala, %51ri erabilera industriala emateko obligazioa kontuan hartu gabe.

Hori lortzeko errazena Marinari eta A & Mri saltzea litzateke, baina oraingoz ez ditu bere kartak erakutsi. Prozesuaren berri izan duten iturrien arabera, VGPk ontziola zaharreko lursailak alokatzearen alde egindako apustua da oztopo nagusia, baina ez dute akordiorik ixten.
Hasierako kontaktuak

Belgikako multinazional logistikoaren ohiko jarduna hori bada ere, premisak beste operazio batzuenak ez bezalakoak dira, eta horrek bi konpainien partzuergoaren aukerak elikatzen ditu, laster VGPko arduradunekin biltzea espero baitute.

Izan ere, aste honetan egitekoa zuten bilera, baina atzeratu egin dute.

Bien bitartean, A & Mk eta Marina Meridionalek La Navalekiko interesa mantentzen dute. Planteatzen duten eskema industriala “zentzuzkoa eta bideragarria” dela uste dute, eta Belgikako logistika enpresa lurraren zati bat lagatzeko konbentzitzea espero dute.

VGPk, bere aldetik, etenaldiarekin gidatzen ditu denborak. Badaki bere proiektua ez dela hasiko datorren urtean ondo sartu arte, eta ez du presarik jarduera zehazteko. Hainbat fronte ditu zabalik La Navali eduki industriala emateko, baina bakar bat ere ez dago agerraldiak baieztatzeko fasean ere.

Hori dela eta, enpresak isilik jarraitzen du. Jan Van Geet kontseilari delegatuak uda aurretik egindako azken adierazpenek, nolanahi ere, asmo bat adierazten dute: “Bilbo Handiko metropoli-eremua, 1.000.000 biztanle dituena, Europako eskualde lehiakorrenen, berritzaileenen eta produktiboenen artean kokatzen da. Beraz, oso harro gaude Sestaon dugun parke berriarekin eskualde honetan manufaktura-industriaren aurrerapenari eta eraldaketa teknologiko eta digitalari laguntzen diogulako “.

VGPk Euskadin egingo duen lehen emanaldia izango da – 2015etik Estatuan jarduten du – Eta bide hori “Euskal administrazioekin batera” egiten ari da, Van Geetek azpimarratu duenez.

Diskrezioa oso garrantzitsua da agertoki horretan. Ekainaren erdialdean, automobilgintzako konpainiek edo energia-sektoreak ontziola zaharrari erabilera industriala emateko interesa adierazten zuten informazioak egon ziren. Ildo horretan ez da aurrerapausorik eman eta oraingoz Hegoaldeko Itsas Armadaren eta A & M-ren ekimena baino ez dago baieztatuta.

Jakina denez, horiek bakarrik zehaztu dute gutxienez azaleraren 120.000 metro koadro behar dituztela, baina oraindik ez dute negoziazio irmorik abiatu.

Ez dago presarik, Naval estrategia zabalago baten parte baita bai Marinarentzat bai A & Mrentzat. Marina Meridionalek dagoeneko ontziola operatiboak ditu Huelvan, Vigon, Ceutan eta Turkian, eta La Naval sartzea egoitza Madrilen duen enpresa talde horren “koroaren harribitxia” izango litzateke.

A & M talde alemaniarraren ondoren, 25 urterako lan-karga izango duten sei ontziola “munduko lider” daude, eta Sestao funtsezko pieza izango litzateke “ontziola global” horretan.

Urte eta erdiko lan bereizia egin ondoren, eta ontziola VGPri esleitu ondoren, bi konpainiek azken esprintari aurre egin beharko diote Navalen zati bat bereganatzeko eta ontziola suspertzeko. Plan industrial “segurua” eta garatzeko gaitasun ekonomiko “nahikoa” dutela uste dute.

Egilea Andoni Beitia