Duela 48 ordu pentsaezina zirudien, baina euskal administrazioak edalontzia erdi beteta ikusten du ITP Aeroren salmentari dagokionez. Larunbat arratsaldetik igande goizera bitarteko gidoi aldaketa batek baikortasunez samurtzen du Bain Capitalen etorrera, astelehen honetan Zamudioko enpresaren erosketa zigilatu baitu Rolls Roycen eskutik. Operazioarekin batera, memorandum bat egin dute, eta Bainek baieztatu du ITPren egoitza soziala eta fiskala Euskadin mantenduko dituela. Halaber, proiektu industrial “sendoa” prestatzen ari dela eta “egungo lanpostuak errespetatuko” dituela ziurtatu du AEBko funtsak, EAEn 1.900 lanpostu baitira.
Arantxa Tapia Garapen Ekonomikorako sailburuak azaldu duenez, jarduerarekiko eta enpleguarekiko konpromiso horiek bazkideen arteko itun “sendoago” baten bidez ofizial egitea falta da oraindik, eta positibotzat jo ditu salmentarekin batera datorren memorandumean jasotako edukiak. Bazkide berriekiko konpromisoen formalizazio horrek behin betiko argi berdea emango lioke Eusko Jaurlaritza ITPren kapitalean sartzeari. Mugimendu horrek aurrera eramateko aukera guztiak ditu gaur egun.
Bain Capitalek berak atea zabalik utzi zion ITP fase berri honetan laguntzaile gehiago sartzeari; oraingoz, AEBetako funtsaz gain, Sapa gipuzkoarra eta JB Capital inbertsio bankua ditu. A priori, hiruki honetan gihar industriala falta da, Sidenorrek bete lezakeen hutsune bat, aliantzaren parte izan nahi duena eta Eusko Jaurlaritzaren jarduera-helburuekin oso bat datorrena. Hain zuzen ere, salerosketak kapitalaren % 30 arte uzten du irekita bazkide berriak sartzeko, gaur egun Eusko Jaurlaritza eta Sidenor izango liratekeenak.
“Gertuago gaude. Oraindik ez dugu esango Bainekin akordioa dugunik, baina bide onetik goaz “, esan du Tapiak. Nahiz eta hasiera batean Bainen mezua argia izan, Eusko Jaurlaritzak zuhurtasunari eusten dio. “Bidean arazoak ager daitezke. Une honetan itxura ona du, baina ondorengo bidea egin behar da “, ohartarazi du sailburuak.
ASTEBURUKO ALDAKETA
Izan ere, salmentaren negoziazioaren azken orduak errusiar mendi bat izan dira, nahiz eta joan den larunbatean oraindik Ipar Amerikako inbertsio funtsaren asmoak beste alde batetik zihoazela esan.
Iñigo Urkullu lehendakariak berak argi utzi zuen, larunbatean, Jaurlaritzaren haserrea, Bainek bere proiektu industrialaren inguruan duen argitasun faltagatik eta ITPren egoitza Euskadin mantentzeagatik. Lehandakariak azpimarratu du administrazioak konpainiako kontseiluan egon beharko duela berme horiek betetzen jarraitzeko.
Azkenean, Lakuarekiko harremanak berbideratu egin dira, baina Tapiak ez du argitu nahi izan zein izan zen atzo, igandea, hurbilketa horren eragilea, aldaketa “borondate-kontu” batengatik azaltzera mugatu baita.
Gogoratu behar da Espainiako Gobernua ere prozesuan inplikatuta dagoela Defentsa Ministerioaren bidez, armadaren hegazkinetan ITPren motorrak erabiltzen baititu. Pedro Sanchezen Exekutiboak, bezero nagusia zenez, oniritzia eman behar zion operazioari, eta ITPren egoitzak Espainiako Estatuan jarraitzea ere jarri zuen baldintzatzat, eta pozik agertu da Bainen azken baldintzekin.
Sintonia aldaketa hau azal dezakeen beste gako bat Rolls Royce bera da. Fabrikatzaile britainiar historikoak ITPk bere indarra mantendu nahi du, aldi berean Bizkaiko enpresaren bezero baita. “Rolls Roycek horrela adierazi digu, ITP indartsu bat behar baitu”, adierazi du Tapiak. Rollsek berak presioa egin ahal izan dio Baini ITP kentzeko orduan, motor aeronautikoen fabrikazioari jarraipena emateko. Hemen ere garrantzitsua da Zamudioko enpresa inguratzen duen I+G jarduera, Bain laguntzeko prest baitago.
ITPk, euskal sare industrialaren giltzarriak, ibilbide berria ireki du Bain, JB Capital (Javier Botin, Emilio Botin Banco Santanderreko presidente ohiaren semea) eta Aperribay familiako Andoain Sapa enpresaren eskutik (Jokin Aperribay Realeko presidentea da akziodun nagusietako bat).