Ehuneko bat eta data bat ITPren salmenta-prozesua gidatzen duten itsasargiak dira. Alde batetik, Bain Capitalek euskal edo espainiar konpainien esku utziko duen % 30eko kuota dago. Bestalde, egutegian datorren urteko ekaineko azken astea markatuta dago, euskal aeronautikako fabrikatzailearen jabe berriak erosketa formalizatzeko eta beste akziodun batzuei sarrera errazteko eman dituen bederatzi hilabeteak amaitzen direnean.
Operazioaren berri izan duten iturriek ziurtzat jo dute Sidenor, Indra eta Eusko Jaurlaritzaren sarrera, ez baitute presarik, eta ekaineko zerumugaren arabera erabiltzen dituzte denborak. Bere helburua 1.700 milioi euroko balioa duen konpainia batean parte hartzea saihestea da.
Indrak 3.500 milioi euroko urteko diru-sarrerak izango ditu, eta Bain Capitalek banatuko duen % 30eko partaidetza handiena izango du. Eusko Jaurlaritzaren arabera, % 3,5 inguru erosiko luke, eta kuota horri esker aulki bat izango luke kontseiluan. Sidenor antzeko mailetan mugi liteke.
AKZIOEN BANAKETA
Gipuzkoako Sapa enpresak – Industria militarreko enpresa bat – Eta JB Capitalek – Banco Santanderreko presidente historikoaren semea den Javier Botínen inbertsio-fondoak – Sozietatean % 6 inguru sartzeko konpromisoa hartu dute dagoeneko. Beraz, Sidenor, Sapa, JB eta Eusko Jaurlaritzak akzioen % 13 kontrolatuko lukete.
Zalantza da Indra prest ote dagoen errotzea bermatuko lukeen % 30era iristeko falta den % 17a estaltzeko. Paperari dagokionez, 290 milioi euro inguruko inbertsioa izango litzateke, eta hori urtero konpainiak I+Gra bideratzen duena baino zertxobait gehiago da. Indraren tamaina gorabehera, kopuru garrantzitsua da, eta horregatik ez da baztertzen beste bazkide batzuk ere eragiketari atxikitzea, eta bai Eusko Jaurlaritza bai Espainiako Gobernua oso aktiboak izaten ari dira partida osatuko duten partnerrak bilatzeko. Izan ere, Industria Ministerioak SEPIren bidez parte hartzeko aukerak indarra hartzen du, eta Estatuak bat egingo luke Eusko Jaurlaritzak kontseiluan duen presentziarekin.
Edonola ere, kontrol publikoa bermatuta egongo litzateke Indraren partaidetzarekin, SEPI kapitalaren % 18 duen lehen akzioduna baita. Bazkideak erakartzeko prozesuak aurrera egin bitartean, informazio mailan kanpoko ateen profil baxuko aldi bat irekiko dela uste dute iturriek.
Sozietate-eskema doitzeko bederatzi hilabete falta direla, litekeena da agertokia azken unean argitzea, Rolls Roycek Bain Capitali konpainia saltzeko konpromisoa sinatzean gertatu den bezala. Joan den astelehenarekin, larunbatean, benetako lurrikara izan zen Iñigo Urkullu lehendakariak esan zuenean jarrerak oso urrun zeudela eta ITPko lanpostuak suntsitzeko arriskua zegoela.
LEHENDAKARIAREN ZEREGINA
Urkulluren “mahai gaineko kolpe” hori erabakigarria izan zen, Rollsek bere jarrera zuzentzeko konbentzitu baitzuen. Eta igandean, protokoloa sinatu baino 24 ordu lehenago, bidea argitu zen. Beraz, Sapa eta JB kapitalean sartu zirela baieztatu zen, azken orduan errekrutatuak izan zirenak, Senerrekin negoziazioak hautsi ondoren, ITPren sortzaile eta akziodun nagusi ohia zena, azkenean, berriz trenera igotzeko pausoa eman ez duena.
Ezinezkoa izan zen, ordea, Sidenorren eta Eusko Jaurlaritzaren arteko lotura zehaztea, bat zetozelako Bizkaiko konpainian sartzeko planteatzen dituzten baldintzekin. Egoitza soziala eta erabakigunea Euskadin mantentzea eta lanpostuak mantentzea, 1.900 inguru Bizkaian.
Paperari dagokionez, Eusko Jaurlaritzak Bainen konpromisoa lortu du. Beraz, bere gain hartuko dituzten kapital-kuotetan eta sozietatearen lehen akziodun berriarekin izango dituzten konplizitateetan oinarritu ahal izango da eztabaida. Aldi berean, Indraren kokapena zehaztuko da, eta hiru bazkide berri horiek etorkizunean sartzeko, ITPren norabide berrian beste bidaia-lagun batzuk erakartzeko elementu gisa erabiliko da, industria aeronautikoan duten lidergoa indartu nahi baitu.