Espainiako enpresek 275.398 milioi euro lortu zituzten merkataritza elektronikoaren bidezko salmentetan 2020an, 2019an baino % 10,4 gutxiago, lehen jaitsiera 2014tik, INEk atzo argitaratutako IKTen eta merkataritza elektronikoaren erabilerari buruzko inkestaren arabera. Espainiako enpresek ere 222.101 milioi euroren erosketak egin zituzten online, hau da, % 14 gutxiago, 2020. urteari buruzko inkesta horren arabera.

Hala ere, online salmentak guztizkoaren % 19,1 izan ziren, baina ehuneko 0,2 puntu jaitsi ziren 2019aren aldean. Era berean, Espainiako enpresen laurdenak baino gehiagok merkataritza elektronikoko ekintzak egin zituzten aldi horretan, % 1,4 gehiago. Inkestak 26.000 enpresaren esperientzia jasotzen du, hamar langile baino gutxiagoko 11.000 enpresarena eta hamar langile baino gehiagoko 15.000 enpresarena.

Katalunian, Madrilen eta Euskadin egoitza sozialak dituzten hamar langile edo gehiagoko enpresek erabili dituzte gehien IKTak 2021eko lehen hiruhilekoan. Aldiz, Extremaduran, Kantabrian eta Melilla hiri autonomoan daude ehunekorik txikienak Internetera konektatutako ordenagailuak enpresa-helburuekin edo teknologia berrietan adituak diren enpresak erabiltzen dituzten langileei dagokienez.

Estatu osoan, enpresen % 82k sinadura digitala du; % 78,3k Interneten eta webgunean du presentzia; % 64 gizarte-hedabideetan dago; % 51,7k enpresa-baliabideak planifikatzeko sistemak erabiltzen ditu; % 41,8k bezeroarekiko harremanak kudeatzeko sistemak erabiltzen ditu; % 32,4k hodeian zerbitzuak erabiltzen ditu; % 27,7k Gauzen Internet erabiltzen du; % 11,1ek big data eta % 8,3k adimen artifiziala.

Euskadiren kasuan, % 81ek sinadura digitala du; % 84,6k Interneten du presentzia; % 64,4 gizarte-komunikabideetan dago; % 68,3k ERP erabiltzen du; % 39,9k CRM; % 33,5ek zerbitzuak hodeian erabiltzen ditu; % 28,2k Gauzen Internet erabiltzen du; % 11,3k big data eta % 9k adimen artifiziala.

Egilea Andoni Beitia