Pasaiako portua Estatuko lehen postuan kokatu da, Tarragonakoarekin batera, ibilgailuen trafikoaren itsas logistikan, Anfac Automobil eta Kamioi Fabrikatzaileen Espainiako Elkarteak bere bazkideen artean urtero egiten duen azterketaren arabera. Gipuzkoako dartsenak lortutako 5etik 4,3ko puntuazioak zerrendan postu bat igoarazten dio goibururaino.

Pasaiako Portuko Agintaritzak gaur eman ditu ezagutzera azterlan honen emaitzak. Bertan, bere zerbitzuen malgutasuna, porturako irisgarritasuna eta gordailu-eremuen egoera nabarmentzen dira, 2020an gune horren fabrikatzaile erabiltzaileek gehien baloratutako faktoreak baitira.

Horren harira, Pasaiako Portuko arduradunek azpimarratu dituzte emaitzak, iaz “une zailak” bizi izan baitziren koronabirusaren pandemiari aurre egiteko hartutako neurri eta murrizketen ondorioz, eta horrek nabarmenagoak egiten ditu Gipuzkoako portu-esparruan lan egiten duten automobil-fabrikatzaileen iritziak.

Aurreko azterlanari dagokionez, Pasaiako portuak hiru adierazle hobetu ditu: errepideko eta trenbideko sarbidea, ibilgailuen manipulazioa itsasontzien zamalanetan eta eskaintzen dituen zerbitzuen malgutasuna. Erabiltzaileek jarritako konfiantza abal garrantzitsua da portu batentzat, jarduera nagusitzat siderurgikoa duen arren, automobilen mugimendu handia biltzen baitu kudeatutako bigarren merkantzia bihurtu arte.

Pasaiako Portu Agintaritzak nabarmendu du zerbitzuen malgutasunak 5etik 4,8 puntu lortzen dituela, Estatuko portuen multzoaren puntuaziorik onena. Adierazi duenez, balorazio handi horretan gehien lagundu duten alderdiak honako hauek izan dira: aurreikusi gabeko egoeren aurrean espazioak eskuragarri egotea eta ohikoak ez diren iritsiera-ordutegietan irekitzeko prest egotea.

Nahiz eta, oro har, Pasaiako Portuak aukera horiek aurretik eskaini dituen, bereziki garrantzitsutzat jo dira covid-aren eraginak etengabe aldatzera eta aldakortasun-egoeretara egokitzera behartu zuen oso ohikoa ez den urte honetan.

Gainerako adierazleek 2019an erregistratutako maila altuari eusten diote; izan ere, Santanderren atzetik, Gipuzkoako dartsena izan zen bigarren. Anfacen azterlanak Mercedes, Opel edo Toyota bezalako fabrikatzaileen iritzia jasotzen du, eta aurreko ekitaldiari dagokionez, nabarmentzekoa da Pasaiako portuak ibilgailuak biltegiratzeko erabiltzen duen azaleraren ehuneko handi bat estalita izatea, gero lekualdatzeko. Horrela, kutsadurak edo zikinkeriak eragindako kalteak saihesten dira.

“2020. urtea pandemiak markatu zuen, eta horrek eragin handia izan du garraiatutako ibilgailuen bolumenean, eta zailtasun handiak eragin dizkio itsas garraioari”, onartu du Pasaiako Portu Agintaritzak, baina gaineratu du Gipuzkoako dartsenak “bere balorazioa hobetu” duela “automobilaren sektorearentzat garrantzi handia duten alderdietan”.

Egilea Andoni Beitia