Apex taldeak, Espainiako aperitibo gazien sektoreko enpresa nagusietako batek, Ribaforadan (Nafarroa) duen lantegian zentratuko du krispeta hedatuen eta mikrouhin labeetarako krispeten ekoizpena, Popitas markakoa. Helburu horrekin, urtea amaitu baino lehen martxan jarriko den lantegi berri batean 2,5 milioi euro inbertitzea aurreikusten du.

Honela, bultzada handia emango dio Ribaforadan duen lantegiari. Bertan, krispeta hedatuen ekoizpena kontzentratzeko asmoa du, baita Popitas markako mikrouhinetarako ere. Helburu horrekin, 2,5 milioi euro inbertitzea aurreikusten du urtea amaitu baino lehen martxan jarriko den fabrika berri batean, eta horrek 25 lanpostu berri sortzea ekarriko du, Espainiako 500 lanpostu ingururi gehituko zaizkienak.

Instalazio berriak Reusetik ekarritako makineria izango du (Borges talde katalanaren krispetak ekoizteko zentroa). 2018an erosi genuen, eta horri azken teknologiako beste bat gehituko zaio, Santiago Sala Apex enpresako zuzendari nagusiak, Aperitivos y Extrusionados konpainiaren oinordekoak, adierazi duenez. Enpresa hori 1979an hasi zen lanean Aspil markarekin. Instalazio berriak 25.000 metro koadroko lursail baten gainean eraikiko dira, Ribaforadako plantari atxikita, eta Nafarroako Erriberako Apex lantegiaren ekoizpena % 30 handitzea ahalbidetuko dute.

Apex taldeak Espainian krispeten merkatuan liderra den ‘Popitas’ -en negozioa erosi zuen duela hiru urte. Ribaforadaren proiektuarekin % 36ko merkatu-kuota lortzea aurreikusten du segmentu horretan. Planta hori handitzea (150 pertsonak lan egiten dute bertan) 2021-2023 aldian taldeko sei milioi euroko inbertsio-plan baten parte da. Inbertsio horiek laberatzeko, frijitzeko, ontziratzeko eta biltegiratzeko gaitasun handiagoaren beharrari erantzuten diote, gero eta salmenta handiagoei erantzuteko. Horrez gain, prozesuen automatizazioan eta digitalizazioan hobekuntzak egin dira sei lantegietan, guztiak Espainian.

« Osasun krisiak ez ditu gure hazkunde eta hobekuntza planak gelditu, eta, horrez gain, konpainiak lurraldearekin duen konpromisoa indartu du lantegien kokapen desberdinetan », dio Salak. Apex konpainiaren zuzendari nagusia, Bilbokoa, konpainiaren erreferentziazko lau akziodun indibidualetako bat ere bada, 2008an Borgesi erostea negoziatu ondoren.

Apex enpresak 2021a 90 milioi euroko fakturazioarekin ixtea aurreikusten du, % 16 gehiago, eta hazten jarraitzea, bai modu organikoan, bai sektoreko enpresen erosketaren bidez. 1994tik aurrera, Andosillako Frutos Secos Abrego erosi zuen. Eragiketa berriena Productos Emilio Arias Lizano-ren aktiboak erostea izan da, pipa-fabrikazioan aditua baita, eta penintsularen erdialdean oso errotuta daude. Eta orain, Apex sektoreko bi ekoizle espainiar erosten ari da, merkatu-kuota eta lurralde-presentzia handitzeko. Eragiketa horietako bat urtea amaitu baino lehen gauzatuko da, eta bestea 2022an ixtea aurreikusten da.

Apex 15 urte baino gehiago daramatza Osasun eta Kontsumo agintaritzekin lankidetzan, bere produktuen nutrizio-profilak hobetzeko. Arlo horretan egindako aurrerapenek Ministerioaren aintzatespena ekarri diote, eta horrek, Salak azpimarratu duenez, nekazaritzako elikagaien industriaren barruan eredu gisa jarri gaitu. Apex enpresak zerealak eta beste lehengai natural batzuk erabiltzen ditu, % 30 murriztu du bere snack-etako gatz eta gantz aseen edukia, eta ekilore- eta oliba-olioa baino ez du erabiltzen ia frijiketa guztietan. Krispeten segmentuan (orain indartu nahi du), enpresak proposamen osasungarriagoak egin ditu, besteak beste, “Popitas 0” eta “Popitas free”. Horrez gain, ‘Aspitos’ izeneko bere aperitiboetako bat ere hobetu du, ilar-irinarekin eta arrozarekin egindako “Aspitos Natur” gamarekin. Zuzendari nagusiaren arabera, sinadurarentzat garrantzitsua da bere produktuak noizbehinkako kontsumo partekatu batekin lotzea. Apex banaketa-kate handietan dago, baina baita auzoko denda txikian, vending-ean eta aire-lineetan ere.

Egilea Andoni Beitia