Ekonomiaren suspertze-prozesua aurkitzen ari den oztopoek – Lehengaien garestitzea eta industria-osagaien eskasia dira horren adierazgarri – Ez dute inolako islarik Pasaiako Portuaren jardueran; izan ere, portuak hazkunde-erritmo biziari eutsi dio, eta urteko lehen bederatzi hilabeteetan % 27,8ko igoera metatu du.

Estatuko Portuek Estatuko portuetako salgaien trafikoaren emaitzen berri eman dute; izan ere, Pasaia lehen postuetan dago, Espainiako batez besteko hazkundea baino ehuneko 6 puntu gehiago. Berriro ere, altzairua barne hartzen duen salgai orokorra da bilakaera positibo horren erantzule nagusia. % 35,7ko hazkunde metatuak indartu egiten du Gipuzkoako portu-esparruaren izaera siderurgikoa.

Pasaiako Portuan jarduera handiena duten merkantzien artean bigarren tokian ibilgailuen trafikoa egon ohi da, eta, kasu honetan, automobilgintzaren sektorea astindu eta astindu duen erdieroaleen krisiak bat egiten du emaitzetan, jarduera hori % 6,26 jaitsi baita aurreko urteko lehen bederatzi hilabeteekin alderatuta. Beste salgai ibiltari mota batzuk, hala nola atoiak, erdi-atoiak eta plataformak, ehuneko hamar puntu igo dira.

Gipuzkoako dartsenak 2,6 milioi tona kudeatu ditu irailera arte, eta hazkunde orokorrak izan ditu, hala nola solteko produktu solidoak ( % 13,6) eta hornidura (batez beste, 20 puntu portzentual gehiago).

Hala ere, bi partiden jaitsierak nabarmentzen dira, bi arrazoi ezberdinengatik. Lehenengoa arrantzari dagokio, trafikoa % 6,5 jaitsi baita. Atzerapen handia ez bada ere, gogoratu behar da Gipuzkoako dartsenan arrantza-jarduera handia dagoela, duela gutxi lonja berri bat eraiki baita, prestazioak hobetzeko eta arrainaren manipulazioa errazteko.

Bigarren jaitsiera aipagarria, kasu honetan bolumenagatik, iragaitzazko merkantziak dira; horien trafikoak % 86 egin du atzera, eta urte bat negatibo eman du. Gainerako produktuen martxa onaren ondorioz, urteko lehen bederatzi hilabeteetan Pasaian jardun duten ontzien kopuruak gora egin du, % 27,4ko igoerarekin, eta 738 itsasontzira iritsi da.

Estatuan, interes orokorreko 46 portuen trafikoa 45 milioi tonatik gorakoa izan zen irailean, hau da, % 3,9 hazi zen aurreko urteko hil beraren aldean.

Urteko metatuan, portuen guztizko trafikoa 404,64 milioi tonakoa izan zen, 2020ko aldi berean baino % 5,93 gehiago. Pandemiaren aurreko urtearekiko, jaitsiera % 5,4ra soilik mugatzen da, Estatuko Portuen datuen arabera.

Gainera, hamar portu-agintarik gainditu dituzte koronabirusaren krisiaren aurreko datuak, eta Malagako portua ( % 22 gehiago), Vilagarcia de Arousakoa ( % 12,2 gehiago) eta Pasaiakoa ( % 10,3 gehiago) dira nagusi.

Salgaia aurkezteko moduaren arabera, irailean talde guztiek egin zuten gora, nahiz eta urteko metatuan solteko likidoak % 0,5 gutxiago izan 2020ko datuen aldean.

Pasaiako Portuko datuek pandemia aurreko datuak gainditzen dituzte, % 10,3ko gorakadarekin

Portu-esparruaren martxa onak irailera arte jardun duten ontzien kopurua handitzea ekarri du.

Egilea Andoni Beitia