Elektrifikaziorako bidean, Volkswagen taldeak, Nafarroako enplegatzaile nagusiak, gero eta gehiago sentitzen du lehiakide berri eta arriskutsu baten presioa. Tesla Kaliforniako enpresa Alemanian lehorreratu da geratzeko, bere Model 3a kontinenteko lehen salmenta-lider elektriko bihurtu da irailean (errekuntza-autoak barne) eta Herbert Diess Volkswageneko presidente exekutiboak asteak daramatza Alemaniako langileei ohartarazten beharrezkoa dela eraldaketa bizkortzea.

“Tesla eraginkorragoa da askoz ere lan-indar txikiagoarekin”, esan zuen Diessek irailean, gainbegiratze-batzordearen bilera batean, Reutersek atzo jakinarazi zuenez. Informazio horretan, taldeko zuzendaritza-kidearen eta enpresa-batzordeko arduradun nagusien arteko desadostasunak erregistratzen zituen, eta 675.000 pertsonari baino gehiagori ematen die lana mundu osoan (horietako 5.000 Nafarroan). Teslak, aldiz, hamarren bat baino ez du erabiltzen, baina burtsaren kapitalizazioa Volkswagenena baino bost aldiz handiagoa da. Seinale bat da merkatuak uste duela etorkizun elektrikoa berea dela.

Elon Musk enpresak, gainera, aste batzuetako loria izan du. Hertzek baieztatutako eskaerak, Europan dituen salmenta erregistroek, erdieroaleen hornikuntzarik onenak eta Volkswagenen beheranzko berrikuspenek alarma batzuk piztu dituzte Alemaniako erraldoian, Berlinetik kilometro batzuetara baino ez dagoen Teslako gigafaktoria baten irekiera dela eta. “Tesla Gruenheide erreferentzia berria da guretzat, zalantzarik gabe, eta erreferentzia puntu berriak ezartzen ditu abiadurari, produktibitateari eta kudeaketari dagokienez, eta horretara egokitu behar dugu”, esan zuen Diessek kazetarien aurrean, azken emaitzen aurkezpenean.

Teslaren azken lorpenak mezu argia bidaltzen ari dira, lehiakortasun-fase berri baterako prestatu behar dugu “, gaineratu zuen. Enpresa amerikarra, gainera, urruntzen ari da marjinei eta errentagarritasunari dagokienez, bateriak hobeto eskuratuz.

Dirudienez, Tesla etekina ateratzen ari da bere hasierako abantaila teknologikotik eta, batez ere, serieko ekoizpen gero eta azkarrago eta eraginkorrago batetik. Horrela, Volkswagenek ibilgailu elektrikoak mihiztatzeak daraman denbora 10 ordura murrizteko plan bat lantzen ari da, esan zion Reuters agentziari Arno Antlitz Volkswageneko finantza zuzendariak. Hau gutxi gorabehera Teslari bere Model 3 eraikitzeko eramaten dion denbora bera da.

Produkzio-denboren murrizketa hori talde alemaniarraren lantegi guztietan egin beharko litzateke, baita Landabenen ere, elektrifikatu gabe baitaude. Taldean badakite aldaketa horren ondorioz zuzeneko eskulana nabarmen murriztuko dela. “Fabrikazioa prestatu behar dugu lan-esku oso murritz baterako linea batzuetan. Konplexutasun txikiagorako prestatu behar dugu, abiadura handiagorako, lineako abiadurarako “, esan zuen Diessek.

Zuzendariaren adierazpen horiek enpresa-batzordearekin aurrez aurre jartzen ari dira, orain Daniela Cavallo buru duela. Azken horrek Diessek Teslari dion “lilura” aipatu zuen. Izan ere, talde alemaniarreko lehendakaria duela gutxi bildu zen Musk taldearekin. “Zergatik konparatzen dudan Teslarekin galdetzen didate, baina haiei buruz hitz egiten ez badut ere, hor jarraituko du”, esan zuen Diessek.

Egilea Andoni Beitia