Kairoko metroak CAFen esku utzi du 23 unitate berritzea

CAFek kontratua itxi du Egiptoko NAT enpresa estatalarekin, Kairoko metroaren 23 unitate birgaitzeko, Kozzikako depositu berria ekipatzeaz gain (bertan egingo da eragiketa), eta unitate horiek bi urtez mantentzeko konpromisoa hartu du. Proiektuak 180 milioi euro inguruko aurrekontua du, eta FIEM enpresa nazioartekotzeko funtsen finantzaketa espainiarra izango du.

CAFek gaur jakinarazi duenez, Beasaingo enpresak Afrika eta Ekialde Ertaineko metro-sare zaharrenetik dabiltzan unitate batzuk modernizatuko ditu, trenak hobetuko dituen jarduera baten bidez, bai segurtasunari dagokionez, bai bidaiariaren ikuspuntu estetiko eta erosotasunari dagokionez.

Eragiketa honek, gainera, Mitsubishi Corporation izango du laguntzaile. Enpresa japoniarra da CAFek esku hartuko duen Kairoko metroaren 1. lineako unitateen jatorrizko hornitzailea, eta interakzio hori luzatzea aurreikusten du, CAF eta CATekin elkar ulertzeko memorandum bat sinatuz (MOU, ingelesezko sigletan), gaur egun Egiptoko hiriburuko metroaren 2. lineari zerbitzua ematen dioten trenak birgaitzeko.

Proiektua garatzeko hiru erakunde horien arteko borondate-adierazpenak biltzen dituen dokumentu honen sinadurak, CAF Taldearentzat, “Konpainia japoniarrarekin duen merkataritza-lankidetzako ibilbide gero eta luzeagoa berresten du”, Gipuzkoako tren-enpresak ziurtatu duenez.

Era berean, CAFek adierazi du Egipto garraio-sektorean “negozio-aukera ugari” sortzen dituen merkatua dela, bertako agintariak instalazioak eta sistemak handitzeko eta hobetzeko prozesuan daudelako. Hori dela eta, Kairoko metroaren 1. lineako 23 unitateak birgaitzeko sinatutako kontratuak Beasaingo enpresa posizio onuragarrian kokatzen du kontratu berriak lortzeko.

Egiptoko estatu-proiektu horiekin batera, FIEM funtsen babesa nabarmentzen da, “Espainiak Afrikako kontinentean egiten duen lankidetza eta inbertsioaren bultzada berresten baitu, bere helburuen artean enpresa nazionalen lehiakortasunari eta teknologiari balioa ematea duena” garraioaren sektorean.

Kairoko metro-sareak hiru linea operatibo ditu eta laugarren bat eraikitzen ari da. CAFen proiektuak Egiptoko hiriburua El Marg auzotik Helwanera, hiriaren hegoaldera, zeharkatzen duenaren gainean jardungo du.