Digitalizatzea, kanpo-merkatuaren giltza

Bost urteko jauzia hamabi hilabetean. Pandemiak mundu osoko salmenta digitalak bizkortu ditu, 2019ra arte urteko % 15eko erritmoan hazten baitziren, eta enpresak esportazio-prozesu osoa digitalizatzeko betebeharraren aurrean jarri ditu. Alternatiba argia da: azokarik gabe geratzea, eta, askotan, urteak behar izan dira merkatu hori prestatzeko.

Modu erregularrean esportatzen duten enpresa nafar gehienei eragin liezaiekeen “bideraezintasun” horren jakitun, Nafarroako Gobernuak NAEX Digital programa jarri du bere esku, nazioartekotze digitala ezartzeko, Europako funtsekin finantzatutako doako jarduera, eta astelehen honetan azaldu du, ia 150 zuzendari eta enpresabururi zuzendutako jardunaldi batean. “Nazioartekotze-prozesuak digitalizatu gabe ez dago etorkizunik kanpoko merkatuetan”, laburbildu du Mikel Irujo Garapen Ekonomikoko kontseilariak.

Enpresari horietako batzuek beren esperientzia ere partekatu zuten. Horietako bat Luis Unceta izan zen, Industrias San Isidrokoa (Isimar), duela hamar urte bere jarduera terrazako altzarietara dibertsifikatu zuena eta batez ere Linkedin eta bere premium bertsioetan oinarritzen dena profesionalen sare bat optimizatzeko. Noainen du egoitza enpresak, eta 51 herrialdetara esportatzen du.

Azoka gutxiago, web gehiago

“Gure esportazio-estrategia 11 azokatara joatea zen, sei komertzial eta lau bekadun zituen talde batekin”, azaldu du. Formula hori desagertu egin zen pandemiarekin, eta emaitza ez da batere txarra izan. “2019an baino % 20 gehiago saltzen ari gara. 2.000 bisita izatetik 10.000 izatera igaro gara gure webgunean, eta orain erantzunak automatizatzeko lanean ari gara. Urte osoan azoka batek adina gastatu dugu “, esan du.

“Digitalean zaila da oso garesti erratzea, dena azkar detektatzen da”, gaineratu du Dori López Innova Digitaleko CEOak, eta prozesu digitalen arintasuna eta azkartasuna, inpaktuak neurtzeko aukerak eta horien emaitzak nabarmendu ditu. Lópezek gogorarazi du merkataritzaren digitalizazioak balio-katea hausten duela eta enpresa esportatzailearen kontzeptu tradizionala aldatzen duela. “Lehen egitura gehiago behar zen, orain ez da beharrezkoa. Enpresa bat dugu Toledon, hizkuntza asko hitz egiten dituzten zazpi neska-mutilekin, eta mundu erdian saltzen dituzte produktuak “.

Arau zaharrak zaharkituta daude, gaineratu du Lópezek, eta gogorarazi du kontua ez dela soilik “webgune bat polit jartzea”. “Logistikaz, fiskalitateaz, ordainbideez, legezkotasunaz jakin behar da. Funtsean, enpresa baten barruan enpresa bat sortzea da “, azaldu du. Eta Txinari begira egotera behartzen du; izan ere, 1.400 milioi biztanletik 1.000k Internet erabiltzen du jada, eta bere garapen-abiadurak ez du aurrekaririk historian. “Eskudirutik mugikor bidezko ordainketara pasatu dira, kreditu-txarteletik pasatu gabe”.

Ez dira enpresak digitalizatzen, pertsonak baizik

Esportatzen nahikoa daki Conservas El Navarrico (Jose Salcedo Soria SL) bezalako historia duen enpresa batek, 60 langile inguru eta sei milioi euroko fakturazioarekin, ia heren bat kanpo-merkatutik datorrena. “Estatu Batuetan % 48 hazi gara”, azaldu du Patxi Pastor enpresako zuzendari komertzialak, eta nabarmendu du eraldaketa digitalak aukera eman diela “prozesuak optimizatzeko, lehiakortasuna hobetzeko eta, gainera, une egokian iristeko, Europar Batasunaren laguntzekin”.

Datuak trukatzeko sistema berri batekin, enpresak bere ekipo guztiak monitorizatu ahal izan ditu eta bere produktuen trazabilitatea hobetu ahal izan du (balio erantsi handiko kontserbak). Era berean, beren arrautza Try the world bezalako plataforma digitaletan aurkitu dute, gaur egun 25 herrialde baino gehiagotan saltzen laguntzen diena. Erresuma Batuak bere lehen merkatua izaten jarraitzen du.

“Alemaniaren aurretik, Erresuma Batua da merkataritza digitalaren lehen merkatua Europan”, azaldu du Dori Lópezek, eta Txinaren erabateko nagusitasuna gogorarazi du, haren bolumena gainerako hamar herrialdeena baino handiagoa baita, Estatu Batuak barne.

Merkatu honek, dituen berezitasunak gorabehera, aukera asko eskaintzen dizkie enpresei. Enrique Dans irakasle eta hizlariak gomendatzen die fokua plantilletan jartzea, okerrik gabe: zaharragoak direnak ezin dira digitalizatu. “Enpresak ez dira digitalki eraldatzen, bertan lan egiten duten pertsonak eraldatzen dira”, azaldu du. “Digitalizatzeko aldaketak beharko ditugu, sinboloak aldatu, aldatu garela nabaritzen den gauzak egin. Eta aldatzeko modu bakarra gauzak egiteko moduan oso finkatuta zeudela uste genuen gauza batzuk haustea da “, gaineratu du.

“Digitalizazioa guztiz funtsezkoa da une honetan”, gogorarazi du Dansek, eta ahal duten neurrian aurrera egitera animatu ditu enpresak. “Digitalizazioa da nahi duzuena, horko harategiak whatsapp bidez eskaera egin diezaiokezula esaten duenetik”.