CAFek errekorrak hautsi ditu trenbide-eskaeren zorroan

CAF Taldeak errekorra izan du bere salmenta-mailan urteko lehen bederatzi hilabeteetan, neurri handi batean bere tren-negozioari esker; autobusena, berriz, moteldu egin zen osagaien horniduraren krisiaren ondorioz. Irailera arte, konpainia gipuzkoarrak 2.033 milioi euro fakturatu ditu eta 57 milioi euroko irabaziak izan ditu, aurreko urtean 21 milioi euroko beherakada izan zuen bitartean.

CAF Taldeak atzo aurkeztutako eta Balore Merkatuaren Batzorde Nazionalari jakinarazitako emaitzek susperraldi argia erakusten dute, koronabirusaren pandemiak eragindako krisi ekonomikoaren ondorioz iaz jasandako kolpearen ondoren.

Tren-negozioak, aurtengo irailera arte, 1.564 milioi euroko salmentak izan ditu, aurreko ekitaldiko aldi beraren aldean % 12ko hazkundearekin, eta Beasaingo enpresaren fakturazio osoaren % 77 dira.

Solarisek, autobusak fabrikatzen dituen taldearen filialak, azken urteetan fakturazioaren zati handi bat eman duenak, oraingoan garrantzi gutxiago du, guztizkoaren % 23 baitagokio, 469 milioi euroko salmentekin, eta ehuneko lau puntuko hazkundea izan du.

Enpresa-taldeak onartu duenez, automobilgintzarako osagai gutxi ditu, eta, ondorioz, nazioartean ere ez du jarduerarik. Hala ere, CAF Taldeak CNMVri adierazi dio, bere kalkuluen arabera, hornidura-krisi hori aurtengo ekitaldiko laugarren hiruhilekoan bideratuko dela.

Bilakaera positiboa, gainera, eskaera-zorroaren portaera onak eragin du; izan ere, urteko lehen bederatzi hilabeteetan markak hautsi ditu berriro, 2020a nahiko ahula izan ondoren. Kontuen arabera, 9.738 milioi euro konprometitu dira etorkizuneko proiektuetarako, eta horrek bermatu egiten du Gipuzkoako enpresaren lan-karga.

Eskaeren guztizko zenbatekoa % 11 igo da, eta, berriz ere, tren-negozioa da nagusi autobusen negozioaren aldean. Horrela, CAF Taldeak 9.008 milioi euroko tren-eskaerak ditu, eta 2020ko abenduaren 31n 8.095 milioikoak ziren; autobusen kasuan, berriz, 730 milioi eurokoak dira, eta iazko amaieran 712 milioikoak.

Kopuru horiek, gainera, ez dute barne hartzen Kairoko metroaren 1. lineako 23 unitate birgaitzeko Egiptoko agintaritzekin duela gutxi lortutako kontratua, 180 milioi euroko zenbatekoa duena, eta unitate horiek modernizatuko diren biltegiko instalazioak egokitzea eta bi urtez mantentzea aurreikusten duena.

Kontratazioa

Eskaera-zorro handi hori urteko lehen bederatzi hilabeteetan lortutako kontratazio berriarekin loditu da, 2.964 milioi eurokoa, aurreko urtean lortutako 2.123 milioi euroen oso gainetik.

Hala eta guztiz ere, pandemiaren aurreko urtean, 2019an, sinatutako kontratuetako 4.066 milioietatik urrun dago oraindik, adierazle guztiek maximoak markatu baitzituzten.

Aurtengo hirugarren hiruhilekoan, tren-negozioan, Alemanian baterien bidez propultsatutako 60 tren eta mantentze-zerbitzuak 30 urterako hornitzeko kontratua nabarmentzen da.

Beasainen egoitza duen enpresak, Solarisen kasuan, Poloniara eta Frantziara hidrogenozko autobusak, elektrikoak Danimarkara, Poloniara eta Italiara, hibridoak eta konbentzionalak Poloniara, eta trolebusak Txekiar Errepublikara, Italiara eta Errumaniara entregatzeko hartutako konpromisoak ere nabarmendu zituen.

Oro har, CAF Taldeak 57 milioi euroko irabaziak izan ditu 2021eko lehen bederatzi hilabeteetan hazkunde-bide positibo bat bideratzeko, iaz covid pandemiaren agerpenak eragindako kolpe handiaren ondoren, irailera arte 21 milioiko galerak izan baitzituen.

Bestalde, CAFen ustiapeneko emaitza gordina (Ebitda) % 27 igo zen, 175 milioi euroraino. Horrek salmenten gaineko % 8,6ko errentagarritasuna adierazten du, iaz baino ehuneko puntu bat gehiago, jardueraren hazkundeari eta covid-aren eragin txikiagoari esker.