Bidegi foru sozietateak Oiartzungo ITZ inauguratu du astelehen honetan. 184 leku ditu garraiolarientzat 16.220 metro koadrotan banatuta, eta horietatik 29 salgai arriskutsuentzat dira. Azken horietatik, 12 leku sukoiak izango dira, eta beste 17ak ez sukoiak.

Aparkaleku horretan likidoak biltzeko eta dekantazio-andelerako sistema propioa dago. Hozteko garraioek 18 plaza espezifiko dituzte sare elektrikora konektatzeko entxufeekin, eta beste 18 gune berean konektatu gabe.

“Horrela, eremu bakar batean daude hozte-funtzionamendu etengabea behar duten garraioak, eta haien funtzionamenduak sortzen duen zarata urruntzen dute, atseden hobea bermatuz”, azaldu du Bidegik ohar batean.

Lehenengo ordua doakoa izango da ibilgailu astun guztientzat, eta bigarrenetik aurrera 4,70 euroko kostua izango du. Tarifak garraio motaren arabera aldatuko dira. Hala, salgai ez-arriskutsuak dituen garraio batek 28,70 euro ordainduko ditu 24 orduko egonaldi batengatik, eta salgai arriskutsuak dituen ibilgailu batek, ADR (errepideko salgai arriskutsuen nazioarteko garraioa arautzen duen Europako Akordioa) kalifikazioarekin, 33,50 euro. 48 orduz aparkatzen dutenei orduko 1,16 euro eta 1,50 euro ordainduko zaie, hurrenez hurren. Aparkalekua txandakakoa da.

Aparkalekuak eskaladaren aurkako itxitura perimetrala du, 600 metroko luzerako hesi baten eta 100 metroko hormigoizko beste baten bidez. Biek 2,5 metroko altuera dute, eta Urrezko Mailarako eskatzen diren parametroak betetzen dituzte, zeinak 1,8 metroko gutxieneko altuera zehazten baitu.

Barruan bi modulu daude: bat konketak eta garbitegia dituena, eta bestea konketak eta dutxak dituena. Esparruak zaintza-kamerak ere baditu, azalera osoa, megafonia, sistema elektrogenoa, argiztapena eta sarrera-irteeren kontrola monitorizatzeko, lehendik dagoen zerbitzu-eraikinera joaten diren gidarientzat. Hemen jatetxea, denda, konketak eta dutxak dituzte.

Aisialdia, ariketa eta atsedenaldia aire zabalean errazteko asmoz, barneko perimetro osoan ibiltzeko edo korrika egiteko errei berde bat dago, eta parke publikoetan ariketa fisikoetarako dauden elementu finkoen antzekoak dituen gune bat.

Inbertsioa

Hori gauzatzeko, Bidegik 4,3 milioi euro inbertitu ditu, gehi BEZa; horietatik 3,3 milioi obrei dagozkie, lehen zeuden biak plataforma bakar batean osatzeko.

Jarduketari esker, zerbitzugunean gelditzen diren 11 autokarrentzako azalera sustatu ahal izan da kanpoaldean.

Beste milioi bat super-egitura izenekora bideratu da, hau da, segurtasun-sistemara, bideo-zaintzako instalazioetara, suteen aurkako hidranteen sarera, megafoniara, wi-fi delakora, argiztapenera eta sare orokorretik korrontea eroriz gero autonomia energetikoa bermatzen duen multzo elektrogenora.

Astigarraga-Oiartzun Garraioaren Zentro Integraleko Oiartzungo aparkaleku berriaren azken helburua “Europako ardatz atlantikoan garraio-azpiegitura hobetzen eta babesten laguntzea da, gidariarentzat, ibilgailuarentzat eta merkantziarentzat gune seguru eta babestuak eskainiz”.

Garraio-sistema adimendunekin (ITS) konektatuta dago. Sistema horietan, garraiolariek eta ibilgailu astunek aparkaleku egokiak eta seguruak dituzte, zerbitzu eta atseden-instalazio modernoekin konbinatuta.

Izen bereko zerbitzugunean dago, zortzigarren kilometroan, eta Irun Barrerako ordainlekua zeharkatu bezain laster, Donostiarako noranzkoan, azpiegitura berriak zerbitzua emango die Europatik datozen eta Estatuko, Portugalgo eta Afrikako iparraldeko hainbat puntutara hegoalderantz doazen trafikoei.

Irekiera errodaje-aldian edo martxa zurian egiten da, zerbitzu guztiek behar bezala funtzionatzen dutela egiaztatzeko eta Urrezko Kalitatea homologatzeko izapideak egiteko. Abenduaren hasieran Astigarragako aparkalekuak jarraituko dio.

Fase honek urte amaierara arte iraungo du eta 2022ko urtarrilaren 1ean zortzi urterako emakida hasiko da. CIT Autopista 8, S.A. enpresa izango da CIT Oiartzun – Astigarraga zentroa kontserbatzeko, mantentzeko eta ustiatzeko emakidaduna, eta Mowiz TRUCK enpresaren bidez kudeatuko du.

Egilea Andoni Beitia