Ignacio Cepeda Guitrans Fundazioaren Patronatuko presidenteak atzo Donostian galdetu zuen ea noiz arte izango den posible errepideko garraioaren sektoreak jasaten dituen kostuak bere prezioetan jasanarazteko “ezintasuna” jasatea.

Guitransek jakinarazi zuenez, Cepedak hausnarketa hori egin zuen lanegun batean, “Garraioaren egoera delikatua” eta “krisi sektorial luze eta itogarriaren ondoriozko bokazio-arazo larria” aztertzeko. Krisi hori Ingeniaritza Eskolan egin zen, eta Luis Pedro Marco de la Peña Eusko Jaurlaritzako Azpiegitura eta Garraioetako sailburuordeak inauguratu zuen.

Ignacio Cepedak, bere hitzaldian, “Gizarte gisa ekonomiaren funtsezko sektore baten hondamendiaren ondorioak onartzeko prest gauden” ere galdetu zuen.

Beste hitzaldi batean, Errepideko Garraioaren Federazio Nazionaleko (Fetransa) presidente Víctor Gonzálezek ohartarazi zuen sektorearen prekarizazioak “gero eta erakargarriago” egin duela, nahiz eta gizarteak gero eta “gehiago” eskatu.

Gonzalezek, gainera, “Errentagarritasuna hobetzeko” eta “ingurumen-erronkak bereganatzeko” beharra azpimarratu zuen, “Doan ez direla kontuan hartuta”, baita “lanbidea erakargarriagoa egiteko lan-baldintzak hobetzeko” beharra ere.

Era berean, abenduan deitutako garraio lanuzteari buruz ere hitz egin zuen, bere eskaerei “erantzunik eman ez zaienez”, sektoreari “deialdia egitea beste erremediorik ez zaiola geratu” adierazteko.

Bestalde, ASTIC Errepideko Nazioarteko Garraioaren Elkarteko zuzendari teknikoa den José Manuel Pardok adierazi zuen Europar Batasunak diseinatutako Mugikortasun Paketean jasotako neurriek, datorren urteko otsailean indarrean jarriko direnek, kolektiboaren egoera hobetuko dutela, deslokalizatutako enpresen jarduera zailduko baitute, garraiolari konpainien elkarteen aldarrikapen klasikoetako bat.

Era berean, beharrezkotzat jo zuen gidari profesionala estaldura zaileko lanbideen katalogoan sartzea eta Europar Batasunetik kanpoko langileek CAP prestakuntza jatorrian egin ahal izatea.

Egilea Andoni Beitia