Hipoteka digitalen sukarra piztu da

Hipoteken merkatuaren digitalizazioa geratzeko iristeaz gain, aurrerapauso handiak ematen ditu. COVID-19aren pandemiak eragindako murrizketek eta telelanak hipotekak Internet bidez bilatzea bultzatu zuten, eta zenbait prozesu analogiko eta presentzialen eraldaketa teknologikoaren erronka bizkortu zuten. Baina eredu-aldaketa hori askoz ere harago doa, aurten etxebizitzetarako kreditu berriak ematearen hazkunde handiak ere babesten baitu. Mota guztietako tresna digitalak ugaritzen ari dira hipoteka bat bilatzeko fase guztietan erabiltzaileari laguntzeko eta laguntzeko, etxetik irten beharrik gabe.

Bezeroaren esperientzia erraztu eta optimizatzea da asmoa, luzea, aspergarria eta burokratikoa izan ohi den zeregin batean. Juan Villén Idealistaren hipoteken arduradunak dio kontsumitzaileak ohitu egin direla online tresnak eta merkataritza digitala gehiago erabiltzera. Horrela, eredu berri bat sortu da, erabiltzaileari lan hori guztia aurrezten diona eta informazio guztia esku ahurrean izatea ahalbidetzen diona.

Idealistan, adibidez, paper-sorta guztia sinplifikatzen duen plataforma bat dute. Arriskuak eta bezeroaren bideragarritasuna aztertzeko bankuek eskatzen duten dokumentazioa modu errazean igotzen da, eta eskaera hainbat erakundetara bidaltzen da aldi berean. Behin bakarrik egiten duzu, nabarmendu du Villenek.

Bestalde, Creditoh! App hipoteka-kudeaketako prozesu osoa estaltzen duen izen bereko fintech-aren aplikazio berri bat da. Zerbitzu integral pertsonalizatua eta urrats guztien jarraipena denbora errealean eskaintzen du. – Finantza-prozesu guztiak leku bakar batean biltzen ditu. Bere ezaugarririk garrantzitsuenak bizkortasuna, erosotasuna, zerbitzua eta gardentasuna bezeroentzat dira, dio David Crespo Creditoh!

Aplikaziotik, bezeroak merkatuko hipoteka-eskaintza nabarmenenak eskura ditzake, eta, credit scoring (tresna teknologiko propio bat) internalak zehazten duen profilaren arabera, haren inguruabarrak hobekien egokitzen diren aukera eskaintzen da. Eragiketaren kontrola dago, zein fasetan dagoen eta sinatzeko zenbat urrats geratzen diren ezagutzen da. Gainera, aurrezteko aholkuak jasotzen dira, beti finantza-osasun onena izateko, eta aholkulari pertsonal bat dago edozein zalantza argitzeko.

Bestalde, Hipoo hipoteka-startupak hipotekak aurkitu, negoziatu eta kudeatzen ditu, horien garapen teknologikoa sektoreko adituen laguntzarekin konbinatuz. « Bankuko mailegu-emaile ugari eskaneatzen ditu, erabiltzaileei eskaintza pertsonalizatuak egiten dizkie eta prozesu osoan laguntzen die », adierazi dute market-etik. Hori guztia, zure ordenagailutik, tabletetik edo gailu mugikorretik, gehitzen dute.

Juan Ferrerrek abiarazi eta gidatu zuen 2018an, eta hipoteka teknologikoen berora hedatu da Hipoo, eta, haren datuen arabera, 14.000 erabiltzailek baino gehiagok probatu dute zerbitzua.

Banku batzuk ere aldaketa teknologiko horietara egokitzen ari dira. Banco Santanderrek Housfyrekin bat egin zuen bere proposamen digitala indartzeko eta higiezinak baloratzeko plataforma bat abiarazi zuen. BBVAk bezero ez direnentzako app abiera du, eta bertan BBVA Valora zerbitzua erabil daiteke. Zerbitzu horrek higiezin baten merkatu-balioa kalkulatzeko aukera ematen du, eta erakundearekin hipoteka bat egitea iradokitzen du. Bestalde, Bankinterrek etxebizitza baten erosketari eta finantzaketari buruzko gida digital bat kaleratu du bere webgune komertzialaren barruan. Gida horrek informazioa, bilaketa-tresnak eta simulagailuak biltzen ditu, bezeroak prozesuan zehar orientatzeko. Gune birtual berria, “Zure hipotekarako finantza-erabaki onenak” izenekoa, etxe baten erosketarekin eta haren finantzaketarekin lotutako gai, zalantza eta prozedura guztiei modu integralean irtenbidea emateko pentsatuta dago, entitateak dioenez.

« Erabiltzailea ahaldundu da, eta hark erabakitzen du hipotekak nola, noiz eta nondik kontsultatu », azpimarratu du Villenek, eta nabarmendu du hipoteka-broker berri horiek aukera ematen dutela erabaki hobea hartzeko, informazio gehiago izaten delako eta, normalean, hipoteka-adituen laguntza izaten dutelako eskaintzak ulertzen eta aukerarik onena aukeratzen laguntzeko.