Nafarroako industriaren motorrak gripeak jota jarraitzen du. Nafarroako Volkswagenek asteazken goizean baieztatu du ez duela autorik ekoitziko datozen bi asteetan, hornidura faltagatik. Hala jakinarazi dio lantegiko zuzendaritzak enpresa-batzordeari bilera batean, eta iragarri du ez dela lanik egingo azaroaren 26tik (ostirala) abenduaren 13ra (astelehena).
“Une honetan ez dago argi hilaren 13an lan egin dezakegunik ere”, adierazi dute enpresa-batzordetik.
Albisteak, ez ustekabeagatik, Nafarroako Volkswageneko langileak kolpatu ditu, industria osoari eta, bereziki, automobilgintzari eragiten dion erdieroale faltagatik. Gainera, langileak atzerapen larriak izaten ari dira langabezia-prestazioa kobratzeko, SEPEren kudeaketa-arazoen ondorioz. “Laster urtarrilaren 10era arte ez dugula kobratuko esan digute”, azaldu du LAB sindikatuko Raul Portillok. “Jendea falta zaiela diote”, gaineratu du.
UGTk, halaber, plantillari dagokion ordainsarietako bat aurreratzea planteatu dio enpresari, zenbait langilek dituzten zailtasun ekonomikoei aurre egiteko; izan ere, langile horiei langabezia-egunak deskontatzen zaizkie eta ez dute inolako prestaziorik jasotzen.
“Egoera hobetu beharrean okerrera doa, eta hau da egun gehien geldituko ditugun aldia”, dio Carlos Zalduendo CCOOko kideak, eta kaleratzeen ondorioz plantillaren lana aitortzen duen ordainsaria aurreratzea ere eskatu du. “Azaroan bertan gauzatzea gustatuko litzaiguke”.
Era berean, sindikatuak SEPEri eskatu dio ordainketa-data bat berresteko. “Urtarrilaren 10ean izango dela esan dute, baina nolabait ziurtatzea gustatuko litzaiguke”.
“Langileak egoera kritikoan daude, eta enpresak egoera horrekiko sentikorra izan behar du”, esan dute ELAk, eta “beharrezko ahaleginak” egiteko eskatu dio enpresari.
CGTk eta LABek langabeziako egunak ez deskontatzeko eskatu diote enpresari, SEPEk langabezia arautu arte. “Abendua heldu da eta jendeak dirua behar du, martxoko ordainsaria aurreratzen ari den jendea dago”, azaldu dute LABetik. “Egun horiek enpresak hartu beharko lituzke bere gain”, gaineratu du CGTko Oscar Añorbek, eta gogorarazi du “1.100 edo 1.200 euroko” soldata prekarioak dituzten langileak daudela, eta horiei diru asko kentzen ari zaiela.
Enpresak “kotizazioen eta SEPErekiko komunikazioaren inguruko” arazo teknikoak argudiatu ditu eskaera horri ez erantzuteko. Itxiera-egun berri horiek baieztatuta, Nafarroako Volkswagenen urteko ekoizpena 230.000 autora baino ezingo da iritsi, XXI. mendeko txikienetakoa baita.
“Pertsona batzuk egoera larrian daude, iristen ez zaion jendea, langabezia gutxi duena edo egunean pixka bat gehiago eta gehiago doana”, esan du Iñaki Coscolin Koadroen Konfederazioko kideak, eta gogorarazi du “enpresen onurak altuak” direla eta horiek ahalegina egin dezaketela.
Azken asteetan, autoen klimatizazio-sistemari eragiten dioten erdieroaleez gain, enpresak beste pieza batzuen bidalketen atzerapena salatu du, hala nola T-Cross maletategiaren erretilua, Landabengo lantegian arrakasta handiena duen modeloa. “Ontzia oraindik Maltan dagoela esan digute”, azaldu dute komitetik. Itsasontzia Txinatik doa.