Hiru sindikatuak kritikatu du kamioientzako bidesariak diskriminatzaileak direla Gipuzkoan, zerbitzu-kateko gainerako agenteak baztertzen dituztelako, hala nola zamaketariak eta garraio-agentziak, eta eskatu du “automatikoki” itzul daitezela kobratutako zenbatekoak, auzitegiek hura sostengatzen zuten foru-arauak baliogabetu ondoren.
Jon Altuna eta Patxi Agirre garraiolarien sindikatuko ordezkariek agerraldia egin dute Gipuzkoako Batzar Nagusietako Bide Azpiegituretako batzordean. Sektorearen egoera “funtsezkoa” dela azaldu dute, baina Administrazioak “tratamendu marjinala” eman dio, ez duelako lehentasunen artean sartzen.
Altunak azpimarratu du sindikatuak ez dituela bidesariak onartzen, ikuspegi horrek “begi bistakoa” baitu salgaien garraioa “zerbitzu publikoa” dela, eta bide-azpiegiturak, berriz, “Ondasun publikoa”, “Herritar guztiek ordaindu behar dutena” zergen bidez, “Denak direlako horien erabiltzaileak”.
Bidesariekin, “Erabiltzaile bakar batzuek”, garraiolariek, ordaintzen dituzte kopuru horiek, eta, beraz, “Diskriminatuta” daude; izan ere, zerbitzu-katean parte hartzen duten gainerako agenteak (kargatzaileak, garraio-agentziak eta banatzaileak) salbuetsita daude.
Horregatik, azpimarratu dute Gipuzkoako Foru Aldundiak “automatikoki” itzuli behar dituela 2018an araua ezarri zenetik “modu irregularrean” kobratu dituen bidesariak.
“Kobrantzak telematikoak eta automatikoak izan baziren, itzulketak ere telematikoak izan behar dira”, adierazi du.
Bezeroek ordainketa hilabete baino gehiago atzeratu ez dezaten neurriak ezartzea eskatu dute.
Horren harira, Agirrek adierazi du legeak zehazten duela epea “30 egunekoa dela, kontrako itunik ezean”. Klausula hori 90 egunera arte atzeratzeko erabiltzen da batzuetan, eta, horregatik, sindikatuetako ordezkariek “mugarri hori” kentzeko eskatu dute.
Era berean, legezko formula horri heltzen dioten “kooperatiba faltsuen” aurkako ikuskapenak eta jarduerak areagotzeko eskatu dute, baita azpikontratazioa eta gasolioaren prezioaren aldaketak jasotzen dituzten fakturak edo garraiolariaren etekinak “jaten” dituzten bestelako gastuak ezartzeko ere.
Gainera, 60 urterekin erretiroa hartzeko laguntzak eskatu ditu Hiruk, “Lan gogorra baita”.
Neurri horiekin batera, sindikatuak eskatu du poliziek “kontrol-lanak egin ditzatela errepideetan”, beste herrialde batzuetan gertatzen den bezala, “Kabotajeak” saihesteko; izan ere, herrialde bateko garraiolariek aldi baterako zerbitzuak egiten dituzte beste herrialde batean.
Sektoreko batez besteko adina 55 urtetik gorakoa dela eta “belaunaldien arteko erreleboa” zaila dela salatu dute, lana “gaizki ordaindutako abentura” baita.
“Etorkinak ekarri beharko dituzte, eta espero dugu ondo ordaintzea eta esklabo ez izatea, hori ikusten ari garelako: gaizki ordaindutako jendea esklabotza urratzen”, adierazi du Agirrek.
“Londresekoa hemen iritsiko da, argi dago”, ohartarazi du.
Beste erreklamazioetako bat LHko ziklo bat ezartzea da, sektorean lan egiteko interesa izan dezaketen gazteei prestakuntza bermatzeko.